Gå til innhold

KRB Audi urquattro specs??

Ranger emnet


Supraguy

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...
Hvis man skifter råder, stempler og ARP bolter på diverse... Hvor mye turtall kan man legge seg på da..? Høres jo helt sjukt ut når man tyner disse motorene...

På originale retainere og ventilfjærer? Da stopper man der fabrikken har satt turtallsperra. Ofte har det heller ingenting for seg å bruke så mye turtall med mindre man har byttet kammer (og dermed ventilfjærer og retainere også), portet toppen, har et rått grenrør og innsug eller bare alt for stor turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På originale retainere og ventilfjærer? Da stopper man der fabrikken har satt turtallsperra. Ofte har det heller ingenting for seg å bruke så mye turtall med mindre man har byttet kammer (og dermed ventilfjærer og retainere også), portet toppen, har et rått grenrør og innsug eller bare alt for stor turbo.

 

mange chip flytter jo turtallssperra på orginale biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, seff det også... Skjønner ikke helt hva vitsen med sterkere retainere er, men...:S

Kommer an på hvor svake og tunge de originale er. Noen motorer har sikkert gode nok retainere, men jeg er usikker på om denne aktuelle Audimotoren er en av dem.

 

 

 

 

mange chip flytter jo turtallssperra på orginale biler.

Og var det dermed sagt at dette er sunt for motoren? At ventilflyt er noe som aldri kan oppstå på en Audimotor uansett? At de som programmerer chippene er alle like Godlike og vet med 101% sikkerhet hva de driver med; alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og var det dermed sagt at dette er sunt for motoren? At ventilflyt er noe som aldri kan oppstå på en Audimotor uansett? At de som programmerer chippene er alle like Godlike og vet med 101% sikkerhet hva de driver med; alle sammen?

 

 

når store og kjente tunere gjør dette med en så velprøvd motor som 20v turbo, så stoler jeg dem isteden for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår