Gå til innhold

Hjelp til delenummer.

Ranger emnet


Emefve

Anbefalte innlegg

Fikk ikke levert navigasjon da jeg kjøpte touranen min. Men har nå sett på endel tyske nettsider at slike finnes for salg.

Men det opereres med flere delenummer på MFD-2.

Noen som vet hvilket delenummer jeg bør se etter?

Noen som har ettermontert original navigasjon og som har noen erfaringer?

2005 Subaru Forester 2.0x

2000 Saab 9-5 2.3t Estate aut

1987 Volvo 740 GL aut

1988 Mercedes 711D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke annet enn at jeg skal gjør det på samme måte selv

 

det er 2 utgaver av mfd2, de er i utgangspunket like, men den ene er til touareg og den andre er til golf V/touran

 

det du skiller dem på er at golf/touran sitt har volumknappene helt i nedre kant

 

her er den til touran:

mfd2touran.jpg

 

og her er det til touareg (som du ser ikke passer touran)

mfd2touareg.jpg

 

 

mvh

mortens

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mortens

nei, ikke annet enn at jeg skal gjør det på samme måte selv

 

det er 2 utgaver av mfd2, de er i utgangspunket like, men den ene er til touareg og den andre er til golf V/touran

 

det du skiller dem på er at golf/touran sitt har volumknappene helt i nedre kant

 

her er den til touran:

mfd2touran.jpg

 

og her er det til touareg (som du ser ikke passer touran)

mfd2touareg.jpg

 

 

mvh

mortens

 

Takk skal du ha. Ser jo nå (når du har stilt dem opp på samme siden) at den øverste har samme formen som anlegget som står i bilen. Øynene er det første man blir blind på vet du ;)

Men jeg må vel antakelig kjøpe ny rammen rundt? Altså dekselet som omfavner stereoen og deler av varmeapparatet.

Anlegget mitt "stikker ut" gjennom to hull i dette dekselet, men navigasjonsanlegget antakelig bare trenger ett stort hull.

Men men.

Har sett på ebay ja, og det er da slett ikke værst priser. Eneste haken er (Hvis ikke de begrensede tysk-kunnskapene mine fra ungdomsskolen har spilt meg et puss) at det i alle auksjonene presiseres at dette er salg mellom private, og at det derfor ikke gis noen garanti. Men jeg tror Blaupunkt er bra, så det går vel antakelig bra likevel. Uansett kan jeg jo kjøpe 2-3 sånne til den prisen før det lønner seg å gå til forhandler å kjøpe det over disk.

2005 Subaru Forester 2.0x

2000 Saab 9-5 2.3t Estate aut

1987 Volvo 740 GL aut

1988 Mercedes 711D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kanskje variasjoner på hvilen modell touran en har, men på min 2004 modell (fikk den 7/5-04) trenger jeg ikke å bytte noe deksel rundt anlegget (har samme utforming som navi anlegget)

 

men den demobilen har prøvde tidligere hadde delt delksel (splittede volumknapper fra resten av anlegget)

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har nok jeg den versjonen du hadde i demobilen din.

Bilen min er også en 2004 modell. Den sto i utstilling i butikken og hvor lenge den hadde stått der før jeg fikk den 17.10.03 vet ikke jeg. Men min er nok litt eldre enn din da, selv om min altså skal være 2004 modell.

2005 Subaru Forester 2.0x

2000 Saab 9-5 2.3t Estate aut

1987 Volvo 740 GL aut

1988 Mercedes 711D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden stereoen din har bare ett hull, kan jeg be deg om en tjeneste da? Neste gang du er i bilen, har du mulighet til å måle avstanden fra toppen av anlegget til nederst? Synes det ser ut som om anlegget mitt er endel mindre enn det navigasjonsanlegget ser ut til. Hvis det er samme mål er det kanskje mulig å bare skjære bort den tynne stripen som skiller volumknappene fra resten av anlegget.

Hvis ikke er jeg redd jeg må kjøpe nytt det dekselet, og selv om det ikke burde koste mer enn noen tiere, aner det meg at det koster LITT mer enn som så....

2005 Subaru Forester 2.0x

2000 Saab 9-5 2.3t Estate aut

1987 Volvo 740 GL aut

1988 Mercedes 711D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei hei...

 

Har akkurat solgt bilen min nå og sitter og blar i touran-brosjyrer...

de skal jo ha 17700,- for denne navigasjons-pakken... noe som er DYRT, får jo eksempelvis Pioner sin AVEC-A1 eller hva den heter til ca 13000,- greit nok denne er jo ikke orginaldel, men regner med det lar seg gjører og tilpasse denne...

 

Anyway, har også kikket på den orginale på ebay, og ser at den der ligger på 5-600 euro, noe som jo ikke er mer enn i underkant oav 5000,- norske kroner pluss moms og frakt...

 

Men er det bare og dumpe denne rett inn i bilen, er alle touran tilrettelagt for denne fra fabrikk, må jeg ikke ha diverse antenner og sånt???

Noen som har litt info???

 

Mvh TWG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal være relativt straigth forward å bytte spilleren med navienhet fra ebay, men en trenger gpsantenne i tillegg (noen av pakkene på ebay selges med antenne)

 

når det gjelder pioneeren du nevner heter den avic-x1 og koster 25k, så den er relativt utelukket kontra orginal navi

 

 

 

mvh

morten

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du dårlige avtala på den spilleren Morten...

 

Skaffer den via en kompis til 13000,- han kjøper den via jobben... og DET er billig... (innkjøpspris ca...)

 

men litt usikker på hvor mye den skjermen kan "bevege seg bakover" siden dashen på touran er ganske "flat"

 

Min "gamle" clarion-spiller som sto i golfen, kunne jo vippe en god del, men dette avhenger jo helt av hvor "rett opp og ned" spilleren blir ståendes i midtkonsollen... samt om det finnes noe "ramme" som jeg kan bytte ut det orginale med som passer til DIN-spillere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by twg76

Da har du dårlige avtala på den spilleren Morten...

 

Skaffer den via en kompis til 13000,- han kjøper den via jobben... og DET er billig... (innkjøpspris ca...)

 

men litt usikker på hvor mye den skjermen kan "bevege seg bakover" siden dashen på touran er ganske "flat"

 

Min "gamle" clarion-spiller som sto i golfen, kunne jo vippe en god del, men dette avhenger jo helt av hvor "rett opp og ned" spilleren blir ståendes i midtkonsollen... samt om det finnes noe "ramme" som jeg kan bytte ut det orginale med som passer til DIN-spillere...

 

når tar jeg utgangspunkt i hva butikkene tar og ikke hva folk kan få via kjentfolk, men uansett har jeg ikke sansen for uorginale spillere i nye biler

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by twg76

jepp...

 

e derfor i e litt usikker... e jo litt meir "style" over den orginale navi'en da, men samtidig har pioneren MASSE gøy innebygd da...

 

hvor mye gøy trenger du da?? ;)

en kan uansett legge til tv-tuner og multimedia adapter slik at en kan koble til ps2/xbox eller lignende

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by twg76

Tenkte på litt meir sånne råneting som g-måler og sånt...

 

men har jo forsåvidt G-tech pro'en min da så sånn sett treng i jo ikkje det der...

 

hm...

 

Men så va d prisen igjen da... 17 for den orginale, ca 13 for pioneren...

 

ja de penga.... er til bekymring.... blabla

 

skal du ha pioneeren må du kjøpe deg ombygningssett som går fra org. dobbeldin til enkel din

 

jeg skal kjøpe navi på ebay til 6k på sikt

'04 Volvo V70 D5

'94 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår