hanne Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Da jeg skulle starte i 15 kuldegrader i dag, hadde jeg som vanlig vansker med å få motoren i gang. Etter noen forsøk luktet det svidd gummi og det begynte å ryke under panseret. Jeg koblet til motorvarmer, lot bilen stå en halv time. Da jeg skulle prøve igjen, var motoren død, det bare klikket da jeg vred om tenningen (men det lyste i dashbordet). Er starteren min gåen eller hva kan det være??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo2 Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Hvor lenge dro du den på startern første gangen? Siter http://www.gatebil.no http://www.norskescortregister.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanne Skrevet November 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Aldri mer enn et par tre sekunder om gangen, men jeg prøvde jo utallige ganger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo2 Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Hvordan bil er det? Siter http://www.gatebil.no http://www.norskescortregister.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Originally posted by hanne Da jeg skulle starte i 15 kuldegrader i dag, hadde jeg som vanlig vansker med å få motoren i gang. Etter noen forsøk luktet det svidd gummi og det begynte å ryke under panseret. Jeg koblet til motorvarmer, lot bilen stå en halv time. Da jeg skulle prøve igjen, var motoren død, det bare klikket da jeg vred om tenningen (men det lyste i dashbordet). Er starteren min gåen eller hva kan det være??? I og med at det var -15 og motoren ikke ville starte, og at det kom lukt av svidd gummi vil jeg tro at du har hatt kunn vann på motoren, og ikke kjølevæske. Noe som har ført til at vannpumpa har fryst fast, og dermed har viftereima sluret og ført til lukt av svidd gummi. Dette er også en sinnsyk belastning på starteren, og da er det store sjanser for at du har tatt knekken på den. Lykke til videre..... Dette kan fort bli dyrt, da fryst vann i motoren kan føre til sprekker i blokka, toppen og kjøleanlegget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanne Skrevet November 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Volvo 340DL, 1.8, 1987 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Enda en med svensk kvalitet, ser jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanne Skrevet November 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Skulle egentlig være nok frostvæske, selv om den ikke har blitt målt nøyaktig. Etterfylte for en uke siden. Jeg har lånt bilen hos søsteren min, og da jeg overtok den var den rimelig tom for olje, men jeg hellte jo på rikelig før helga... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speeder Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Originally posted by Majestet Enda en med svensk kvalitet, ser jeg :D er ikke svensk kvalitet dette , motoren er det renault som har annsvaret for Siter - 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane - 2015 Passat 2,0l 150hk TDI - 2015 Zoe R210 - 1998 Corolla 1.3x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Majestet Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Originally posted by Speeder er ikke svensk kvalitet dette , motoren er det renault som har annsvaret for Uansett, kvalitet helt ut til tennpluggene, jeg vet hva jeg snakker om :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Kom heller med noen konstruktive innspill som kan kanskje hjelpe denne stakkars jenta.... Hold dere til topic!! Det er ikke deres personlige mening om hva slags kvalitet der er på motoren hun er ute etter. Da ville hun spørt noe som dette "hva slags kvalitet er det på min volvo 340??"........ Get it??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanne Skrevet November 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanne Skrevet November 5, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 Originally posted by hanne Takk for omtanken... jeg er allerede klar over at det ikke er en typisk driftssikker bil, og at renaultmotoren sannsynligvis ikke gjør saken noe bedre. Min samboer og jeg er stolte eiere av Honda og Chevy Nova. Det største problemet mitt er vel at bilen ikke er min...Vi skal kikke på bilen i kveld, og da var jeg bare ute etter innspill på hva vi skulle se etter sånn først og fremst, i tilfelle det skulle være noen eksperter her... Mitt tips: sjekk hovedkabel og kabelsko, mellom batteri og innslag, pluss den lille kabelen mellom innslag og starter. Sjekk alle tilkoblinger/muttere her, særlig de på starteren og kabel inn i kabelsko på batteri. Fare for irr ! Kan oxo være internt i innslaget, men mest sansynlig en dårlig kontakt i hovedstrømmen til starter. Har vært borti dette problemet 2 ganger de siste månedene, og begge var det dårlig kontakt mellom kabelsko og kabel, på batteri. Lykke til. Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet November 5, 2002 Rapporter Share Skrevet November 5, 2002 1. Sjekk vann 2. Sjekk olje 3. Finn fram startgass og slepetau! Høres ut som det er dårlig kontakt mellom no ledninger. Og når det er dårlig kontakt kan ledninger bli VELDIG varme, og det lukter jo svidd etterhvert....:( Kan jo ta en "russer" også, fyr opp et lite bål under motoren, når vannet koker kan du prøve å fyre motoren!:D :D :D Lykke til skal du ha iallefall!!:) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.