chr1z Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Hei, I det siste har jeg hatt litt problemer med at turtallet synker på tomgang(langt under 1000), og når jeg stopper med clutch inne, så synker turtallet så lavt at oljelampa lyser og i noen tilfeller så stopper bilen. Den kan også fuske iblant mens den kjøres i fart, det merkes ved at bilen bremser mer enn normalt da en slipper gassen bittelitt mens en kjører i 90km/t. Dette skjer bare innimellom også blir det "borte". Dette har kommet i det siste, og dukker opp sånn innimellom.. Og det er lettere irriterende.. Noen som har vært borti det samme? Bilen er en golfIII 1.6 cl europe tysk import, oljefilter,luftfilter, plugger ble skiftet i fjor høst og bilen har vel gått rundt 195' ca. Gikk over ifra vanlig olje, til helsyntetisk olje. Men har kjørt på det siden i fjor høst og det er nå i det siste det har dukket opp litt problemer. Har også sjekka alle ledninger/kontakter til motoren,samt rengjort de med spray for slikt. Tips mottas med STOR takk! Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a|ien Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 muligheter for fukt i fordelerlokket! dette er et typisk symptom med fall av turtall og fusk. egentlig kjent problem på golf. prøv med CRC i toppen på lokket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Juli 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Takk, da skal jeg prøve dette:) Også får vi sett om det blir noen bedring=) Forresten, med 40mm senkefjører hva slags dempere lønner det seg å ha da, gass eller olje dempere? Når det gjelder "kjøreegenskaper" ? Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Hadde lignede symptomer på min bil. Der var det falsk luft som var problemet! Sjekk pakningen på innsuget, se bilder! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trikkern Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 et lurt tips er å spraye start gass like ved den pakninga/ den røde rundingen på øverste bilde... slik fant je ut at den var gåen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Ah, det har jeg ikke tenkt på =) får prøve ut dette ikveld da..hehe.. så blir en kvitt det "Kjedelige greiene" =) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trikkern Skrevet Juli 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 je trur det var start gass.... han naf kar'n brukte... heh.. men i tillegg da var bensin pumpa mi gått til helvete... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet Juli 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2004 Takket være B.T.i så fant jeg noe som kan være årsaken til alt vondt. Nemlig dette: Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg