Gå til innhold

Ny bil.....

Ranger emnet


EspenB

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Har ikke skjedd så mye med bilen i det siste, men den har vært inne til noe garantiarbeid. Oppdaget en liten rustboble nederst på døren, og det viser seg at det er en kjent sak med galvaslipp nederst på dørene på både S3 og A3. Men heldigvis er Audi sitt ansvar bevist og har utvidet rust garantien til 10 år. Så det var bare å levere inn bilen og be de fikse det.

Da jeg fikk den tilbake ble jeg litt overrasket, de hadde lakket hele siden, og fjernet en liten kjøpesenter bulk. Strøkent arbeid, og helt gratis:D

Så nå venter jeg bare på at de skal ta den andre siden og. Greit å være flisespikker, når det er helt gratis:D

 

Neste mod på bilen kommer til å bli oppgradering av Haldex'en.

Skal bare kjøre litt på snøføre for å skaffe meg en refferanse før oppgraderingen. Blir sikkert knall.

Ellers er eksos fra Miltek og chip fra MTM videre planer.

Kommer og til å spandere på meg en maskinpolering/teflonbehandling hos et lite firma i Bergen.

 

Noen bilder fra Street Legal i bergen i høst. Både Civic Type R og en cossie ble parkert:D

streetlegal2004-2.jpg

streetlegal2004-1.jpg

 

Ellers kan jeg anbefale Tyresmoke for mer info om S3

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

 

Neste mod på bilen kommer til å bli oppgradering av Haldex'en.

Skal bare kjøre litt på snøføre for å skaffe meg en refferanse før oppgraderingen. Blir sikkert knall.

Ellers er eksos fra Miltek og chip fra MTM videre planer.

 

 

Ellers kan jeg anbefale Tyresmoke for mer info om S3

 

Hadde gått for en justerbar versjon om det er mulig, husker det var prat om at det ble utviklet når jeg så etter det til min.

"Ordentlig" quattro er litt bedre på vinterføre, kan kjøre litt mer gris med kontroll synes jeg. Men var veldig fornøyd egentlig med Haldex'en. Understyrer bare litt for mye, og må jo alltid spinne foran for å overføre bak. Regner du kjører med ESP'en av? Hvis ikke anbefales det, blr mer kontrollbar, opptrere mer forutsigelig.

 

Eksos og chip hjelper mye. :)

 

Og Tyresmoke ruler. :)

 

Uff, savner min hele tiden unntatt når jeg skal leke meg på snøen om dagen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESP? Nei det har vi ikke sett:D

Mener og jeg har lest et sted at det var snakk om en justerbar versjon av Haldex oppgraderingen. Må nok surfe litt rundt om og se. Med mindre du har linker til overs som omhandler det?

Tenkte på ACE sin oppgradering. Da skal bilen oppføre seg som en urq. påståes det:D

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

ESP? Nei det har vi ikke sett:D

Mener og jeg har lest et sted at det var snakk om en justerbar versjon av Haldex oppgraderingen. Må nok surfe litt rundt om og se. Med mindre du har linker til overs som omhandler det?

Tenkte på ACE sin oppgradering. Da skal bilen oppføre seg som en urq. påståes det:D

 

Mye bedre uten, hver gang min funket skrudde jeg den av. :)

Har ikke noe link, bare mener å ha hørt om det. Det er mer kurant, ellers blir det vel 50/50. SuzyQ har det og var visst litt klundersomt noen ganger. Fra MTM. Snakket med en på NBS i vår som hadde ACE sin men han hadde ikke prøvd det noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke skjedd så mye i det siste egentlig.

Er ferdig med garantiarbeidet på lakken, og resultatet ble meget bra. Ellers driver for det meste å snuser på en del oppgraderinger.

Har litt mer småsnacks på gang ifm luftfilter opplegget mitt. Det blir en fortsettelse av det som allerede er montert. Skal gi enda mer luft:)

 

Nye alu speil er på vei. Var ute å kjørte her om dagen da en forbannet tosk klarte å denge speilet på førersiden for han holdt ikke siden sin. Men men, da var det mye lettere å budsjettere penger til speilene jeg lenge har hatt lyst på:D

Er mange Audier som sliter med at varmen ikke virker i glassene fordi trådene brenner over, men de nye har en tidsbryter som kutter strømmen etter ca 15 minutter. Blir sikkert bra:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Er mange Audier som sliter med at varmen ikke virker i glassene fordi trådene brenner over, men de nye har en tidsbryter som kutter strømmen etter ca 15 minutter. Blir sikkert bra:)

 

Tror det har skjedd med min ja :(

 

Men jeg skal ha meg nye chrome m3 speil etterhvert, så det får gå ut den vinteren her.

 

Er forresten en tidsbryter på min også? Den slår seg ihvertfall av, av seg selv.

- 03 S3

x 97 A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er vel på sin plass med en liten oppdatering, siden det har skjedd en del siden sist.

 

Har handlet og montert org. Alu speil.

Har og montert nye EBC turbogroove skiver bak med GreenStuff klosser.

Har liggende til fremme og med RedStuff klosser, men har ikke hatt tid til å montere de. Har handlet polyforinger fra Forgemotorsport og motorfeste i poly.

Har og handlet deler til et DV-relocation kit, for å få flyttet 007 ventilen til et mer gunstig sted. Har handlet kabler for å lage Grounding kit, bedre jording av motor.

Har bestilt Audi TT alu pedaler og fothviler plate

Bilstein PSS9 coilover sett er bestilt og på vei.

Nye baklykter er handlet inn og på vei.

Har og fjernet ringene på bakluken, og montert xenon LED's i parklys forran og skiltlys bak.

Kvikken2005-2.jpg

Kvikken2005-1.jpg

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, denne er kjøpt privat fra sandviken. Sandven som har levert den.

 

Er det Sandven Auto som leverte bilen din ell? De holder vel til i Bergen vel?

Bare lurte, fattern sin A4 kom også fra Sandven Auto mener jeg å huske ;)

Lurte på om det var samme sted liksom?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår