quattro kåre Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Nå er det begjynt og komme olje eller kvit oljedamp ut av veivhusventilasjonen på volvoen min, den går også bare bra på 3 sylinder. noen som veit hva som kan vere årsaken til dette?? Toppakkning? Stempell/ring? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 har du vann i olje/olje i kjølevannet? Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by quattro kåre Nå er det begjynt og komme olje eller kvit oljedamp ut av veivhusventilasjonen på volvoen min, den går også bare bra på 3 sylinder. noen som veit hva som kan vere årsaken til dette?? Toppakkning? Stempell/ring? har en kompis som har hadd samme jævla problemet!! har du fjerna den slangen som gjør at turbotrykket ikke blir så høyt? STOOOOR FYFYFY! menne han bytta ventiler og ventiltetninger men problemet fortsatte og da bytta han stempelringer ;) da funka den fint! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Få deg en slik kompmåler og mål kompen på alle stempela. Men hvordan kan man vite om det er ventilene eller stempelringene?heyyou Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 Originally posted by ElCamino Få deg en slik kompmåler og mål kompen på alle stempela. Men hvordan kan man vite om det er ventilene eller stempelringene?heyyou hmmm! kan jo va begge! kanskje han har ein tong fot! slit me di der b230et motoran! har 2 kompisa me b230et og begge plages me di! (tong fot) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Juni 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2004 tror det er slik at om du heller litt olje ned i sylinderen og kompen øker da så er det stempelringene. Tror nok det finnes motorer som er mindre holdbare en B230..... Men alle motorer blir slitt, også volvo Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 Originally posted by bcrazy tror det er slik at om du heller litt olje ned i sylinderen og kompen øker da så er det stempelringene. Tror nok det finnes motorer som er mindre holdbare en B230..... Men alle motorer blir slitt, også volvo jaseff men b230et i forhold til b230ft liksom ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro kåre Skrevet Juni 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 det er ikke vann i olja eller omvendt. er stempelringer dyrt? Siter Audi 80 Quattro 2E VOLVO 760 tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Juni 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2004 er stempelringer dyrt? nei Du kan ikke bare "bytte" dem du må hone opp cylindrene. Evt borre dem nye stemplere osv. Hvis du begynnere med dette, bør du like gjerne gå over hele motoren. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.