Gå til innhold

Hva passer sammen?

Ranger emnet

autowern

Anbefalte innlegg

Skal sette inn en Infinity KAPPA Perfect 12.0 12" sub i bilen nå etterhvert. Spes:

Watt (Maks) 1400

Watt RMS 350

Følsomhet 96dB

Ohm 4

Anbefalt kassevolum - lukket 28,3 liter

Anbefalt kassevolum - bassrefleks 49,5 liter

Bassrefleksrør 1 x 4" / 30,9 cm langt

Hva er det jeg da bør ha som minste"mål" i en forsterker for å drive dette, og hva anbefaler dere?. Er denne tungdrevet eller lettdrevet?, skjønner null og niks av de tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Til denne subwooferen passer det med en 2 kanals forsterker av noe slag...

Den brokobler du, og når da elementet ditt har en impedans på 4 ohm, skal dette gå meget fint.. ;)

Har et par gode alternativer, det beste og rimeligste vil nok være en Dynabel BF1702, som da yter ca 530w brokoblet i 4 ohm.

Info om Dynabel forsterkeren...

Og, bruk en tett kasse hvis du skal bruke den med denne forsterkeren...

Er jo ikke lange veien fra sunndaln til Molde.. :D

Har disse på lager også...

BTW, Gratulerer med et flott basselement..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!,men den er ikke i hus ennå, den kommer forhåpentligvis snart. Enda kortere fra Kristiansund hvor jeg er nå :op

Hvor holder dere til i Molde?, skulle tatt meg en tur når jeg får tid og penger da vettu...Lite firma som driver med slikt på denne øya.

Da skulle jeg vel også hatt en 4 kanals for høytalerne inne i kupeen også, 2 frem og 2 bak. Husker ikke spes på de, men de fram heter i hvert fall Infinity Preference 6802cf, bak er de foreløpig orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok bli veldig godt fornøyd med den subben, så lenge du mater den med nok effekt :)

Og hvis du ikke har kjøpt den enda, så pass opp for priser, disse er relativt dyre noen plasser.

Har en 10.1 sub montert i min egen bil og er veldig godt fornøyd med den. Brokoblet på en PG ZX350v2

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med RiZLa..

bare et par ting du bør vite: bruker du tett kasse, får du mere behagelig god lyd fra basseren, men det kreves også litt mere av forsterkeren. Vil du ha mere trykk og "romlebass" bruker du porta kasse.

Btw: vet ikke hvordan dynabells forsterkere er, men er dem like bra som basserne dems kan en forsterker fra dynabell være en god ide :)

- 88mod Toyota Supra 3.0 T

- 82mod Toyota Carina 1.6 DX

x 96mod Toyota Carina E 1.8L

x 87mod Toyota Celica 2.0L GTI

x 86mod Toyota Carina II 1.6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider