Gå til innhold

eksos???

Ranger emnet


hNg

Anbefalte innlegg

avgass?? dersom det ryker så mye så kan det jo være noe som sliter litt? Ikke for å skremme deg men få sjekket det ut før du laddar for mye.

 

Hehe, ja ikke katen på vet du det ryker litt mye på tomgang, men før jeg begynner å kjøre litt "hardt " med den skal jeg få sjekket det ut.

 

En som henter bilen for meg og setter den på båten. Har allerede fått "linselys" med angle eyes fra statene så bare venter på å komme på en bil. sender deg en pm når den er på plass. -R-

 

Angles eyes er rått på de bilene der Rå mx6 , gleder meg til å se den.

 

mvh

Mazda 323 4x4 GTX Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skal kjøpe meg eksos nå

 

Valget står mellom 2,5" Ferrita eksos fra Mazdafun eller 2,5" HKS eksos fra Import-Tuning. Ferrita eksosen er noe dyrer enn HKS, men HKS eksosen har større uløpt på bak. Begge er rustfrie.

 

Hvilket av disse anleggene gir grommest lyd? Og hva vil folk her anbefale meg???

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Darkstar

Skal kjøpe meg eksos nå

 

Valget står mellom 2,5" Ferrita eksos fra Mazdafun eller 2,5" HKS eksos fra Import-Tuning. Ferrita eksosen er noe dyrer enn HKS, men HKS eksosen har større uløpt på bak. Begge er rustfrie.

 

Hvilket av disse anleggene gir grommest lyd? Og hva vil folk her anbefale meg???

 

Hei.

 

Spør "the Mazta" om HKS eksosen. Han kjøpte den, og det var mindre lyd enn original:D . Utløpet bak er kanskje større, men hans var hvertfall rør-i-rør, dvs. at innerste røret var ikke sååå stort.

 

Han endte vel opp med å fjerne en potte bare for å få litt lyd. Og så er vel det anlegget bare cat-back? Da bør du jo lage ett rør for å erstatte katten også?

 

mvh

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Hei.

Spør "the Mazta" om HKS eksosen. Han kjøpte den, og det var mindre lyd enn original:D . Utløpet bak er kanskje større, men hans var hvertfall rør-i-rør, dvs. at innerste røret var ikke sååå stort.

Han endte vel opp med å fjerne en potte bare for å få litt lyd. Og så er vel det anlegget bare cat-back? Da bør du jo lage ett rør for å erstatte katten også?

mvh

 

OK! Da er vel saken mer eller mindre avgjort!!!! :D

 

Svendsen eksos er ihvertfall uaktuellt, de skulle ha ca 7000,- for ett 2,5" anlegg som ikke var rustfritt en gang! :mad:

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

HKS anlegget (som er et cat-back system) har 3 potter bak katalysatoren, som gjør det *meget* stillegående. Det passet ikke helt mot cat'en heller, kanskje det er forskjellig katalysator på jap-spec GT-R'ene. Tok iallefall først vekk cat'en, og så den fremste potta etter en liten prøvetur. Nå er det 2,5" fra downpipe til fremste potte. OBS: den midterste potta er bare 3,5" totalt i diameter, og har en innsnevring inni, så den er knapt 2" inni, ikke bra for flowen (se bilde)

 

164042_34_full.jpg

 

Sånn ser det ut montert på bilen.

 

164042_37_full.jpg

 

Forresten, om ikke HKS har laget nytt eksosanlegg til GTR'en siden jeg kjøpte mitt fra Import-Tuning, er det ikke rustfritt, men aluminiumisert svartstål. Mitt er begynt å ruste litt på bakpotta.

Haakon O.

 

90 Eunos Cosmo 20B Type-S

88 Mitsu Colt dB-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by The Mazta'

Hei

 

HKS anlegget (som er et cat-back system) har 3 potter bak katalysatoren, som gjør det *meget* stillegående. Det passet ikke helt mot cat'en heller, kanskje det er forskjellig katalysator på jap-spec GT-R'ene. Tok iallefall først vekk cat'en, og så den fremste potta etter en liten prøvetur. Nå er det 2,5" fra downpipe til fremste potte. OBS: den midterste potta er bare 3,5" totalt i diameter, og har en innsnevring inni, så den er knapt 2" inni, ikke bra for flowen (se bilde)

 

Forresten, om ikke HKS har laget nytt eksosanlegg til GTR'en siden jeg kjøpte mitt fra Import-Tuning, er det ikke rustfritt, men aluminiumisert svartstål. Mitt er begynt å ruste litt på bakpotta.

 

OK! Tror ikke HKS lenger er noe alternativ. Ja, jap-spec GT-R'ene har kortere cat. Så en måtte bygge nytt frontrør. Skulle vist nok være rustfritt, men lakkert.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksos...

 

Darkstar:

jeg kjøpte det 2,5" rustfrie anlegge til Mazdafun å det anbefaler jeg!!

 

eksosanl. har veldig bra passform,lett å montere, ser bra ut,skikkeli sveising++ å veldi fin/gromm lyd=) jeg har ikke fått på filter enda, men gleder meg til å høre lyden med det på=)

 

så var jeg deg så ville jeg kjøpt det mazdafun har:)

- 99 Nissan 200sx Z-Edition 57/200

x-94 Mazda 323 GT-R

x-92 BMW 318 "Zeemax"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår