RS2-GTi Skrevet Juni 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2004 Hei ! Nå har jeg montert til klokka 3 på natta. Skal si det gamle fuckings ladehjulet satt for faen *irritert*. Men nå har jeg et problem som jeg håper noen her kan gi meg et svar på til jeg våkner i morgen midt på dagen. Viftereima er ikke stram nok med 65mm hjul :( Bestillte 68 men fikk feil, så jeg slenger det på... er det gamle virkelig noen og 80 ??? Målte det sånn aller kjappest. Men hvordan skal jeg få bilen på veien i morgen ???¨ Min tanke nå er og kappe demperen i ene toppen og sveise på slik at den blir lengre. Merker om jeg presser bare 5 mm ned demperen blir det stramt nok. Er det kanskje noe helt naturlig jeg har oversett i og med at jeg var rimelig trøtt nå ..... ?? PS. Den gamle viftereima hylte litt ... Og ja - har prøvde og bytta ut demperen. Nå er gode råd...om ikke dyre så er de i allefall wanted! Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Har du prøvd med 6PK1625 reima du kjøpte i går enda? Husker du om den var til S40 med eller uten servo? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juni 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Jepp ! Den funket som bare juling. Øket ca 0,3-0,35 bar på "alle" turtall. Pluss jeg fikk en vill lyd ved full åpning av spjellet. Veit ikke om det var S40 med eller uten servo ... men finnes S40 uten servo da ??? Det er jo en rimelig ny bil ..... :S Tror også den passet 960. Har du noen tips Frode hvorfor jeg ikke får den skikkelig høye "dump" lyden av luftfilteret ved gearing. Monterte filter på en kompis sin Corrado - han kjørte max 0,8 bar og han hadde skikkelig høy dumplyd av filteret - men den får ikke jeg .... enda jeg kjører nesten 1 bar nå .... Vi har akkurat samme oppsettet på bilene, utenom ladehjul... Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Originally posted by RS2-GTi Jepp ! Den funket som bare juling. Øket ca 0,3-0,35 bar på "alle" turtall. Pluss jeg fikk en vill lyd ved full åpning av spjellet. Veit ikke om det var S40 med eller uten servo ... men finnes S40 uten servo da ??? Det er jo en rimelig ny bil ..... :S Tror også den passet 960. Har du noen tips Frode hvorfor jeg ikke får den skikkelig høye "dump" lyden av luftfilteret ved gearing. Monterte filter på en kompis sin Corrado - han kjørte max 0,8 bar og han hadde skikkelig høy dumplyd av filteret - men den får ikke jeg .... enda jeg kjører nesten 1 bar nå .... Vi har akkurat samme oppsettet på bilene, utenom ladehjul... Raymond Sikkert den med servo da. For å få skikkelig dumplyd setter du filter på ISV, fjerner returrøret og tar oljeåndingen til en catchtank. På laderen setter du på en plate til å blokkere åpningen, eller et filter til. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juni 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Hmmmm ... kan du ikke dra inn dritt, stein etc ved og legge det spjellet åpent da. Altså returspjellet ..... Skal ut og prøve nå, men si i fra så må jeg gjøre noe smart der om det kan skje .... Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Juni 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Hmmm ... fikk dumplyd ... men ikke like mye som Tommy sin gamle. Jeg skjønner ikke bæra .... Eneste kan være at det blir mere lyd om man setter på et filter på slangen som kommer ut .. hva tror du ? Raymond Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2004 Et filter vil dempe lyden. Skal du ha mer lyd, sett på en trakt a la trompet :D Måten utblåset sitter på spjeldet, gjør at det ikke er særlig utsatt. Dessuten kommer det ut luft der hele tiden, untatt når du har full gass Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Juni 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2004 Når bilen går på tomgang har du vel 0,5 bar vakum ? da suger den vel luft inn der ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juni 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2004 Originally posted by Sonick Når bilen går på tomgang har du vel 0,5 bar vakum ? da suger den vel luft inn der ? Vakumet blir målt i manifolden, ikke i intercooler rørene. Ta av slangen og kjenn etter, så vil du kjenne at det blåser godt der.... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg