Øyvind Ryeng Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Andeeh Jobber med saken :p Kompen er org. 9:1.. Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning. Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Andeeh Jobber med saken :p Kompen er org. 9:1.. men hva med turboen? tror du den flower greit til den motorn? hvem er det som bygger motorn til deg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning. Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett. HALOOOOOO!!! tenk nå på rådene!!! di får vel nok hjuling fra før ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ford power Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Haien HALOOOOOO!!! tenk nå på rådene!!! di får vel nok hjuling fra før ;) Det er orginalt H-beam støpejernsråder på disse motorene, så di skal nokk tåle litt juling før di ryker :) Siter 1985 Ford Granada 2,8 (Resturering) 1985 Ford Granada 2,3 (Crossbil) x 1973 WV Boble 1,3 (Solgt) x 1976 Opel Kadett 1,2 (RIP) Mitt Lille Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Ford power Det er orginalt H-beam støpejernsråder på disse motorene, så di skal nokk tåle litt juling før di ryker :) oooh men uansett trur nok andeeh kommer til å støt på EN HEL DEL hindringer før den motorn starter og fungere som den skal! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Nå må du passe munnen din ;) Motoren bygges hos Mehl Racing (Privat, men må jo ha navn ;)).. ford_power :) Jeg må bare få den jævela lønninga, så jeg kan få brukt penger på detta:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Går vel bra med motoren, de som bygger har mye kunnskap i bakhånd selv om det ikke er noe firma. Er mange der ute som kan MYE. Dette blir bra anders, men du burde kanskje smøre noe i rusta så den ikke forsvinner før du får tid/penger til å fikse det. Ovatrol eller noe sånt :) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Nuvel, det er ikke så lenge til lønning vettu ;) Ruster ikke såå fort :p Men får se :) Faen så glad prat på deg i dag.. glad for å ha kommet inn eller? heyyou Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Andeeh Nå må du passe munnen din ;) Motoren bygges hos Mehl Racing (Privat, men må jo ha navn ;)).. ford_power :) Jeg må bare få den jævela lønninga, så jeg kan få brukt penger på detta:D Hvor holder de til hen da? unskyld min skepsis men ser ikke ut som at du har tenkt så nøye gjennom dette ;) blir nok bra :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Andeeh Nuvel, det er ikke så lenge til lønning vettu ;) Ruster ikke såå fort :p Men får se :) Faen så glad prat på deg i dag.. glad for å ha kommet inn eller? heyyou Kanskje, veit ikke.. Muli det har noe med lasagne å gjøre :P Haien: du får sende Ford power en pm og høre da :) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Fård-sekserane tåler omtrent like mye juling som en B20..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ikke vær pingle! Amerikanerne kjører jo opp mot 20 psi på Hondas cirka 10,5:1-komprimerte B16A2, og dét på vanlig handelsbensin! De bruker ikke vanninsprøytning engang! Men det skal i rettferdighetens navn nevnes at forbrenningskamrene i den motoren er ekstremt godt designet, og leder unna masse varme, som i sin tur forhindrer tenningsbank. AF-forholdet i de motorene er cirka 10,5, og med greit tilbakestilt tenning. Over til Ford OHV V6; med vann (og eventuelt methanol) kan du helt sikkert lade 1 bar (14,7 psi) uten å måtte kompresjonssenke. Dette burde gi gode 250 gamp i maskina, teoretisk sett. Nå har dem råere handelsbensin der og da... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Haien Hvor holder de til hen da? unskyld min skepsis men ser ikke ut som at du har tenkt så nøye gjennom dette ;) blir nok bra :D Altså.. les.. ;) Det er privat, og ikke noe firma. Er i Sadnessjøen. Har tenkt mye på det jeg, og det jeg har tenkt er at vi skal prøve, og hvis det ikke går, prøve igjen.. Get it? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Lykke til, burde bli rått..... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2004 Originally posted by Andeeh Altså.. les.. ;) Det er privat, og ikke noe firma. Er i Sadnessjøen. Har tenkt mye på det jeg, og det jeg har tenkt er at vi skal prøve, og hvis det ikke går, prøve igjen.. Get it? ijoooda!!! du har iallefall tia! enda en stund til at u får lappen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg