Gjest Andeeh Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Dette er er prosjekt, og kommer til å gå over lang tid...! Har ingen bilder, men det kommer en dag, har bare ikke gidda å tatt. Nå har jeg skaffa meg en Granada, en stygg rød. (nice from far, but far from nice (Quote fra ford_power)) Det er en 2.3 Lincoln, 1983 modell. Jeg kjøpte den for noen høvdinger, og mer enn det jeg kjøpte den for, var den ikke verdt. Jeg har prioritert motor først, så den er sunnplukka og ligger i deler. Jeg har ikke giddet å dokumentere uttakinga av motor osv., men det kommer når vi skal ta det videre. Som sagt er det ingen bilder til dags dato, så dere får ikke se det jeg forteller nå, hehe. Et par dager før jeg kjøpte bilen, var jeg på høggern og henta meg en turbo, type Garret T04 (Vet ikke ytterligere modell navn). Denne får jeg for ca. 500,-, og den funker helt fett, trenger ikke overhaling engang :). Den var rusta en del, men etter sandblåsing gikk det helt fint, og den så (nesten helt) ny ut :D. Vi plukka ut motoren forleden, og skrudde motoren i biter. Bilen hadde en fæl blårøyk og hadde ikke bakerste potte, så det var en uendelig dur når vi kjørte den bil garasjen. Ja, vi åpnet motoren.. Tennpluggene.. ja, de skal kjøpes nye av, for å si det enkelt. Alle pakningene var helt ødelagte, så de skal skaffes nye av. Det samme med stempelringene. På stemplene var det et lag med brent/svidd olje (Brukte tydeligvis nok av det ja.. ). Rådelagrene må skiftes ut, de var ikke helt udugelige, men ikke helt i stand heller. Clutchwire`n var.. ja.. dårlig, så den skifter vi ut :) Ellers på bilen var det bærende rust under bagasjen (et hull) og et stort hull der reservehjulet skal stå. Bilen var tung som f... å svinge med, så vi tenkte vi skulle titte på servopumpa, svart olje (Skal være gjennomsiktig rød), og pumpa var ikke helt frisk, så den skal også skiftes. På motoren skal det pakkes på 2.8 topper og Injection oppsett. Mer info kommer, håper noen er interessert i å lese videre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Dette blir konge! Gleder meg til du får den opp å gå så jeg får nogenlunde likestilt konkuranse :D Skal ta meg en tur oppover så snart jeg gidder.. Til da får du holde meg/oss oppdatert her :) BILDER! :p Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Originally posted by Gran Dette blir konge! Gleder meg til du får den opp å gå så jeg får nogenlunde likestilt konkuranse :D Skal ta meg en tur oppover så snart jeg gidder.. Til da får du holde meg/oss oppdatert her :) BILDER! :p Vi får se hvem som kjører fra hvem.. alt handler om galskap, you know.. ;) Neida, gleder meg jeg også, du får starte du også, hehe.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Kommer mer når jeg har fått lønn.. :) Må jo ha noe å betale deler med.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2004 Er noe merkelig med tingen her, så kan ikke vise bildene, så dere får bare trykke selv :) Det som er gjort nå er at (ford_power tok av, så han gjorde det) veiva, blokka, stempel og annet er vasket (I oppvaskmaskin med industrirens), så det er bedre for øyet nå :) Kompressorhuset på turboen er sandblåst, samme med eksoshuset, og innsiden av kompressorhuset er blankpolert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 hmmm! granada turbo ;) menne er jo overhode ikke nok å modifisere motor da! drivlina på en granada er jo rævva! bærre nevn dæ ;) Løkke tell... bi fett å sjå d der på veien ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Originally posted by Haien hmmm! granada turbo ;) menne er jo overhode ikke nok å modifisere motor da! drivlina på en granada er jo rævva! bærre nevn dæ ;) Løkke tell... bi fett å sjå d der på veien ;) Takker ;) Det blir sikkert masse kommel, men det må jo til ;) Er lang tid til den skal på veien fo'real, dette er et langtidsprosjekt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 jauda!!! bi sekkert kewlt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2004 Bra prosjekt! Vi følger spent med! Husk masse bilder! Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Bra prosjekt! Vi følger spent med! Husk masse bilder! Skal prøve mitt beste :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 6, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2004 Noen bilder :) (Takk til Gran for fotogalskapen hans) Bilde av vifta må man jo også ha :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Ai ai! Har littegranne rust å pusse. Hvilken eksosdel er det på turboen? A/R? Trim? T3? T4? 270- eller 360-graders lager? Er den vannkjølt? Passer kompressormappet imot motorens luftbehov? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Hehe, er nok ikke bare å pusse noe av rusten der ;) Jeg vet nesten ikke noe om turboen, fant den på huggern.. den hadde stått på en hjullaster. Det er en AirResearch, Garret, T04, vet ikke ytterligere navn. Skal se om jeg får gravd frem mer info om den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Originally posted by Andeeh Hehe, er nok ikke bare å pusse noe av rusten der ;) Jeg vet nesten ikke noe om turboen, fant den på huggern.. den hadde stått på en hjullaster. Det er en AirResearch, Garret, T04, vet ikke ytterligere navn. Skal se om jeg får gravd frem mer info om den :) dæ e jo ikke bærre å monter og håp det går :P u må jo få senka kompresjon og div ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juli 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2004 Jobber med saken :p Kompen er org. 9:1.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg