Gå til innhold

Underholdende kjøring (fra BMWCCN banetreff på Rudskogen)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by bing

friskt og friskt fru blom, den screenshot'n du har tatt er vel høydepunktet..

Nei det er klart...de kjører som en gjeng tanter alle sammen... :rolleyes: Kunne like gjerne holdt 4. giret rundt hele banen... BTW: Den champagne-fargede 7-serien du ser på filmen har 3.8l M5-motor (340hk) og gjør rundetider på drøye 1:11 - ikke verst for en nesten 1700kg tung Derrick-sedan? :) Jeg skal imidlertid være enig i at dette ikke er den mest effektive kjøringen mtp. rundetider, dessuten er det altfor mye biler til at de raskeste får fritt leide...

PS: Hvordan definerer du "friskt"? Er det synonymt med personskade, brann, kollisjon, taking osv.? Just curious... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett filmen enda, (sitter på jobb og data-avd furter så fælt fordi jeg topper båndbredde-meteret deres :D ) men generelt kan det sies at det er litt enklere og forstå hva "frisk banekjøring" innebærer for folk som har kjørt en del på bane selv. Spesielt når filming er fra samme bane man selv har kjørt er det lettere og få et korrekt bilde av kjøringen på film. ;)

Bing: Kjørt mye bane ?

(Bare lurer altså)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg oppfatter dette som frisk kjøring, kan jo også ha litt med at jeg godt husker når jeg stod og filmet det hele...og dermed fikk en mye bedre føling med hastigheten på banen. Som jeg har sagt før: banekjøring på film ser nesten alltid mye tregere ut enn i virkeligheten... :rolleyes: Kanskje det hjelper med en skikkelig vidvinkel-linse på videokameraet? Det hadde uansett vært tøft inne i bilen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

Nei det er klart...de kjører som en gjeng tanter alle sammen... :rolleyes: Kunne like gjerne holdt 4. giret rundt hele banen... BTW: Den champagne-fargede 7-serien du ser på filmen har 3.8l M5-motor (340hk) og gjør rundetider på drøye 1:11 - ikke verst for en nesten 1700kg tung Derrick-sedan? :) Jeg skal imidlertid være enig i at dette ikke er den mest effektive kjøringen mtp. rundetider, dessuten er det altfor mye biler til at de raskeste får fritt leide...

PS: Hvordan definerer du "friskt"? Er det synonymt med personskade, brann, kollisjon, taking osv.? Just curious... ;)

Taking hører med :D

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Taking hører med

Jo...jeg skal jo innrømme at det blir litt spennende å være tilskuer når sånne ting skjer, jeg er ikke mer sofistikert i skallen enn som så! :D Men da begynner vi kanskje å begeve oss mer bort fra begrepet "friskt" og nærmere "spektakulært"? Vel, nok om det! Hehe... ;)

For å avslutte på en diplomatisk måte: vi snakker tross alt om et relativt begrep med utgangspunkt i subjektive oppfattelser og meninger. Hva jeg synes er frisk kjøring kan oppfattes helt annerledes av en annen person...verre er det ikke! :)

Tut & kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BimmerFanatic

Jo...jeg skal jo innrømme at det blir litt spennende å være tilskuer når sånne ting skjer, jeg er ikke mer sofistikert i skallen enn som så! :D Men da begynner vi kanskje å begeve oss mer bort fra begrepet "friskt" og nærmere "spektakulært"? Vel, nok om det! Hehe... ;)

For å avslutte på en diplomatisk måte: vi snakker tross alt om et relativt begrep med utgangspunkt i subjektive oppfattelser og meninger. Hva jeg synes er frisk kjøring kan oppfattes helt annerledes av en annen person...verre er det ikke! :)

Tut & kjør!

Jeg kjører alltid friskt på Bane jeg. Var du i Sverige på Karlskoga å kjørte tidligere i år. Var vel første treffet i år. Da husker du kanskje en Blå Audi RS2

Og jeg taka golfen i sommer på Våler

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS2

Jeg kjører alltid friskt på Bane jeg. Var du i Sverige på Karlskoga å kjørte tidligere i år. Var vel første treffet i år. Da husker du kanskje en Blå Audi RS2

Og jeg taka golfen i sommer på Våler

Jepps, jeg var på Gelleråsen (Karlskoga) i mai tidligere i år. Det var årets første banetreff i BMWCCN-regi. Husker at det var en blå RS2 der, ja. Du er vel på en av filmklippene under...

Selv kjørte jeg ikke på bane denne gangen, hadde slitne støtdempere og ventet på nye som var bestillt (fikk dessverre ikke disse innen treffet). Vi var dessverre litt uheldige med været, i fjor var det knallvær med sol, skyfri himmel og solbrente bilentusiaster... :D

Her er noen bilder fra treffet:

- Gelleråsen 2002

Og her er noen filmsnutter:

- banemix.wmv

- carerra_rs_depot.wmv

- henning.wmv

- jens.wmv

- m3_rettstrekke.wmv

- mcoupe.wmv

- utkjoring.wmv

Lenke til kommentar
Del på andre sider