Gå til innhold

Noen få bilder av mitt prosjekt........

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mondeo

Skal ikke nevne navn men jeg kjenner et par tre med A4 og har en kamerat som jobber hos VAG

 

Oki.. Da har dem vel råd til å koste på seg det da. :D Skulle ikke forundre meg om deres neste bil blir en Audi og. Merkeli greie det der..

87 Golf Gti

78 Golfcart

84 Honda MB5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Det er sågodt som samme turbo som den Audi Sport turboen faktisk !!!!! Men den jeg kjøpte er mye billigere!!!!

 

 

Ok! Kanske jeg har gått glipp av noe her, men hvis ikke, kan du svare på litt spørsmål og utfylle?

 

1: Kompresjonsforhold?

2: Trykk?

3: forventet hestekraft og dreiemoment?

 

osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Ok! Kanske jeg har gått glipp av noe her, men hvis ikke, kan du svare på litt spørsmål og utfylle?

 

1: Kompresjonsforhold?

2: Trykk?

3: forventet hestekraft og dreiemoment?

 

osv?

Kompresjonsforholdet er 6,9:1. Turbotrykket avhenger av baktrykk/eksostemperatur så det vet jeg ikke enda. Angående det med effekt og nm så blir det det det blir..........gidder ikke ha for høye forhåpninger

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

6.9 ja.. PORNO. Du kan jo ha temmelig høyt trykk og fortsatt enorm fortenning. Artig. Gleder meg til å se benkpapirene!

Lav kompa motor er en fint ting............turboen leverer luft til 630 ærlige hester så får vi se hva bremsepapira sier......

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Satser du på å legge den rundt 600 da?

 

Skal du ha understell som mathcer dette? Leste kjappt gjennom og så du hadde noen oljedempere på?

Regner vel med at resultatet havner på cirka 450 hk eller mere. Blir som oftest mindre i benken enn man regna med. Av understell så har jeg gule Koni oljedempere,Lesjøfors senkefjærer og polyuretan bærearmsforinger.Motorfester type hard på gang.....

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gule Koni og Lesjøforsfjærene fungerer ok. Vi kjørte med det oppsettet tidligere. Skal du derimot få bort "pløyinga" (understyring) inn i svingen og krenginga (egentlig mest "utfjæring" på innerhjulparet) ved "aktiv" kjøring på bane så må det kraftigere greier til. Coilover med kort nedfjæring gjør susen :D

 

Harde motor- og gearkassefester er også viktig da vi mistenker at det blandt annet kan redde hovedakselen inn i gearkassa fra å ryke med de effektene vi snakker om her. Regner med at du allerede vet det...;)

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår