Gå til innhold

spørsmål om RX 7 modell (type R) 92++

Ranger emnet


max-muscle

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en bil som kjører fra det meste.. har sett på Sunni gti-r, mazda 323 gtr, mr2 turbo, 200 sx... men rx 7 intriserer meg mer..

 

Er det dump å kjøpe rx 7 vis du ikke kan mekke selv ?

 

Hvor ofte må jeg bytte olje, er det foresten vanskelig ?

 

Hvordan vedlikehold må jeg gjøre, hvor ofte ?

 

Hva gjør jeg vis det blir noe feil med bilen ? det er vel ikke så mange som forstår seg på vankel ?

 

Har planer om og kjøpe en type R utgave fra japan, sette på effektannlegg, KN og dump. Ikke noe mer trimming med det første. hvor mange hk vil jeg oppnå med det jeg skal gjøre ? 350 ? vil motoren og resten tåle dette ?

 

har lest en del på forumet så har fått meg at den liker bensin, hva bruker den på mila ?? 2 liter ??

 

Går det å bruke en rx 7 som helårsbil ? må det i mitt tilfelle.

 

hvordan oppfører den seg om vinteren ?

 

Hvor er det best å forsikre den ? når jeg er 20 år, 0 bonus ?

 

Hvordan er det å kjøre en bil med høyre ratt ? er gira og pedalene motsatte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by max-boost

Jeg er på utkikk etter en bil som kjører fra det meste.. har sett på Sunni gti-r, mazda 323 gtr, mr2 turbo, 200 sx... men rx 7 intriserer meg mer..

 

Er det dump å kjøpe rx 7 vis du ikke kan mekke selv ?

 

Hvor ofte må jeg bytte olje, er det foresten vanskelig ?

 

Hvordan vedlikehold må jeg gjøre, hvor ofte ?

 

Hva gjør jeg vis det blir noe feil med bilen ? det er vel ikke så mange som forstår seg på vankel ?

 

Har planer om og kjøpe en type R utgave fra japan, sette på effektannlegg, KN og dump. Ikke noe mer trimming med det første. hvor mange hk vil jeg oppnå med det jeg skal gjøre ? 350 ? vil motoren og resten tåle dette ?

 

har lest en del på forumet så har fått meg at den liker bensin, hva bruker den på mila ?? 2 liter ??

 

Går det å bruke en rx 7 som helårsbil ? må det i mitt tilfelle.

 

hvordan oppfører den seg om vinteren ?

 

Hvor er det best å forsikre den ? når jeg er 20 år, 0 bonus ?

 

Hvordan er det å kjøre en bil med høyre ratt ? er gira og pedalene motsatte ?

 

Er det dump å kjøpe rx 7 vis du ikke kan mekke selv ?

svar: nei. det blir som å kjøpe en hvem som helst nybil. den må som regel på verksted/leveres til en som kan det.

 

Hvor ofte må jeg bytte olje, er det foresten vanskelig ?

svar: tommelfinger-regel ca rundt 5000 km. det er ikke vannskeli. du trenger en jekk og verktøy til å skru av oljefilter ( stor tang ) og bunnpluggen ( en eller annen fastnøkkel )

 

Hvordan vedlikehold må jeg gjøre, hvor ofte ?

svar: oljeskift og tennplugg-skift

 

Hva gjør jeg vis det blir noe feil med bilen ? det er vel ikke så mange som forstår seg på vankel ?

svar: lag en tråd på forumet her så vil wankel-folk hjelpe deg rimelig fort. det sitter flere wankelfolk her på forumet som kan overhale motoren for deg.

 

Har planer om og kjøpe en type R utgave fra japan, sette på effektannlegg, KN og dump. Ikke noe mer trimming med det første. hvor mange hk vil jeg oppnå med det jeg skal gjøre ? 350 ? vil motoren og resten tåle dette ?

svar: rundt 300 hk, du må kanskje justere litt bensintrykk også.

dette kan eks Jantore på forumet her forklare for deg.

Drivverket i rx7 er god for mye mer en 300 hk.

 

Går det å bruke en rx 7 som helårsbil ? må det i mitt tilfelle.

svar: det er en elendig vinterbil som er veldig overstyrt ( rompa kommer alt for mye hele tiden )

 

Hvor er det best å forsikre den ? når jeg er 20 år, 0 bonus ?

svar: alt fra 10 til over 20k....du må høre med div forsikringsselskap. ta ringerunden.

 

Hvordan er det å kjøre en bil med høyre ratt ? er gira og pedalene motsatte ?

svar: det er opp til hver enkelt hvor fort dem venner seg til det.

alt fra noen timer til noen uker..

clutch, brems og gass er som normalt.

gira er normale...dvs...1 gir er oppe til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar:D

 

har lest en del på forumet så har fått meg at den liker bensin, hva bruker den på mila ?? 2 liter ??

 

Så det er farlig å kjøre den om vinteren ? lite smart med andre ord ? Må jo gå hvis man er forsiktig med gassen og kjører som en kjerring. Er det så ille at det blir vanskelig å starte i svak oppoverbakke ? dumt å bli stående i et lyskryss om vintern..

 

Hvordan er foresten bakkeklaringen under bilen ? hvordan takler den fartsdumper ?

 

Hvor ofte må tennpluggene byttes ? like ofte som olje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RXn ligger i en helt annen klasse enn de andre bilene du nevner. Dette er en ren sommerbil men et jævli artig leketøy med rå kjøreegenskaper og helt greie ytelser men som nevnt ovenfor er den ganske tørst. Om du må ha en rå bil til helårsbruk anbefaler jeg GTI-R eller GTR. Disse kan også bli nokså brutale ved hjelp av små mods.

Hvorfor ikke ha en RX til sommerbil og en GTI-R til vintern?:D

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer til å skje vis jeg kjøper en RX 7, er at jeg kommer til å kræsje den om vintern. Jeg må jo i tilegg opp en bratt bakke for å komme opp til huset, hadde vært dumt å ikke komme opp. Hvis jeg skal ha GTI-R ELLER GTR så velger jeg GTI-R !

 

Kan jeg få en slik bil til å gjøre unna 0- 100 på 4 sec ? Uten at bilens levetid reduseres alt for mye ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by max-boost

Det som kommer til å skje vis jeg kjøper en RX 7, er at jeg kommer til å kræsje den om vintern. Jeg må jo i tilegg opp en bratt bakke for å komme opp til huset, hadde vært dumt å ikke komme opp. Hvis jeg skal ha GTI-R ELLER GTR så velger jeg GTI-R !

 

Kan jeg få en slik bil til å gjøre unna 0- 100 på 4 sec ? Uten at bilens levetid reduseres alt for mye ?

 

Går fint det ja. Det er ikke trimminga som reduserer levetiden, det er personen bak rattet som gjør det...

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin :) 1.45 er bra. min brukte over 2 liter på mila på grisekjøring på vei.

 

Men på bane var den på over 5 liter :)

 

Er morro bil men bruker mye bensin på bane. Men er morro for det :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kun langkjøring så har jeg fått den på under 1 liter per mil. er enkelt å kjøre "økonomisk" med rx7. er et trinn på gassen før du begynner å få turbotrykk, hold deg under det punktet og generelt under 3k rpm og du får et greit forbruk.

generelt så ligger jeg på ca 1.3-1.5 på blandet kjøring, litt mer når jeg bedriver mye inspirert kjøring (sånt men blir buret inne for)

forbruket er egentlig ikke så ille med tanke på den prestandaen du får, er jo ganske mye effekt i den lille motoren da.

tror du kommer til å bli veldig fornøyd om du velger rx7.

bare pass på å kjøp en som noen har vært glad i.

 

Ps. jeg må også bruke den om vinteren, skal stille trykket på nesten null (må kjøpe boostkontroller)

blir vinter civic til neste år om jeg får råd

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår