Gå til innhold

Smart Roadster spørsmål


Hissig_Pannekake

Anbefalte innlegg

går denne no bra?

har den potensiale? den har jo tross alt turbo...

noen som har erfaringer med denne blien så skrik ut... alt i fra handling til girkasse og diverse...

og om noen vet om trim mulighetene for denne....

 

kan vel alltids sette på, effektanlegg, dump, kn og justere turbotrykk el?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at det er en tre-sylindra 0,7 liters motor er det vel ikke voldsomt potensiale..Men du trenger ikke så mye krefter i den heller for fartsfølelsen i bilen er enorm.Jeg har riktignok bare sittet på med bilen,men mitt inntrykk er at den ligger meget godt på veien,morsom i svinger og høy fartsfølelse...Motoren er litt slapp,så litt giring og prøve og holde relativt høyt turtall er nødvendig.

 

Ellers er bilen ganske trang,men i det du har fått satt deg ned i setet så går det greit...Morsom bil med morsomt utseendet.Men for all del ikke kjør en med den "glasskassa" bakpå..Stygt etter min mening...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart er 100% eid av Daimler-Chrysler (Mercedes) og en Smart har også samme kvaliteten som Mercedes. Smart er også det bilmerket som holder seg best i pris på brukte biler ifølge ADAC's undersøkelser.

Det sier seg selv at med en tre sylindret motor så har den ikke all verdens fartsressurser, men Smart selger jo egne tuning-chip til disse småtassene som er TüV godkjent og går ikke ut over garantien. Jeg har selv ligget bak en Roadster i 210 km/t på Autobahn, og selv i originalutførelse så går den greit når en ser hva som er drivkilden. Originalt topper den ca. 180 og 0-100 er rundt 10 sek.

Smart er ikke noe racerbil, mer en imagebil men kjøreegenskapene på Roadsteren gjør at man blir heftig og begeistret - eller man hater den. Det er ikke noe midt i mellom.

Jeg har importert mange "vanlige" Smart, og jeg synes de er KJEMPEBILER... Har kjørt Smart Cab som firmabil i hele fjor sommer, og også kjørt non-stop Sveits-Sarpsborg (gjennom Danmark/Sverige) i Smart. Langtursbil??? - Ja, faktisk, jeg kunne tenkt meg å kjørt tilbake med bilen til Sveits dagen etter. Brukte 0.43 på mila på turen, og da hadde jeg 8 (!!!) vinterhjul på felg, to kofferter og en 20 liters bensinkanne INNI bilen - pluss meg selv på 1.88 / 100 kg.

 

Smart leverer jo en komplett kolleksjon med alt mulig stæsj fra komplett garderobe, solbriller, ryggsekker - til egen presenning til bilen.

 

Og - kanskje viktigs av alt... Kollisjonssikkerheten: Du sitter tryggere i en Smart enn i en Golf. Tyske bilopphuggeri hater Smarten, for den er nesten umulig å få klemt flat i bilpressa.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært morsomt og testa en en gang lizm... den ser jo morsom ut da, med turbotrykksmåler og greier... men med tanke på vekt og slikt burde man jo få den til og gå greit eller hva?

hvordan er giringa på rattet a? fungerer d skikkelig?

er det nok trykk til at en dumpventil hadde fungert skikkelig på denne?

må jo finnes noen "aftermarket" produkter som virkelig sparker igang denne også da...

heh ser for meg en diger greddy ic og diverse mods...

:rolleyes:

 

 

turboknut: har fått plass på bilakademiet nå da :)

gleder meg...

tenkte j skulle ta litt tysk også for d er og har alltid vært drømmen og starte egen bedrift og innen bil må jo import være den muligheten...hadde et bilfirma sett på som pluss at j kan tysk?

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by m_leikfoss

hadde vært morsomt og testa en en gang lizm

turboknut: har fått plass på bilakademiet nå da :)

gleder meg...

tenkte j skulle ta litt tysk også for d er og har alltid vært drømmen og starte egen bedrift og innen bil må jo import være den muligheten...hadde et bilfirma sett på som pluss at j kan tysk?

 

Jeg har vært i Tyskland nå og lurer litt på å dra hjem enten en Smart Roadster eller en "vanlig" Smart-cab i BRABUS utgave (500 nummererte ex) til eget bruk. Jeg så også på den nye ForFour, men den er jo en "vanlig" bil (på smart-maner).

Klart fordel med å kunne tysk, men det er jo så mange steder å handle bil på i Tyskland, så kanskje om du er på jakt etter billige og lurvete biler så er Tyrkisk også en fordel å kunne....

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

heisann;) skal du kjøpe en smart, så er Roadster Coupé absolutt valget;) om du har mulighet og penger, kjøp gjerne en brabus versjon, får litt mer trøkk ut av 101 hk enn vanlig standar 82 hk. har nå brukt denne bilen i et par dager i jobbsammenheng, og er helt klart at jeg skal ha meg en selv også;) bilen veier jo bare litt under 700 kg med standar utstyrspakke, og drar tro det eller ei det meste av biler på e6;) giringa er litt treg, og det tar litt tid før man lærer seg å gire med myke overganger, men når man lærer seg tricket, går det fint an å klare en bedre tid enn 10 sekunder på 0-100;)

 

bilen kommer med automat og "Formel 1"-giring. i automat-modus får du veldig god kontroll på bykjøring og i miljøer du skal kjøre i vanlig bytempo og skifte gir mye, mens "Formel 1"-giringa passer best på e6 og der du trenger større fart og kontroll enn vanlig;)

denne bilen er utrolig morsom å kjøre og jeg kan nesten garantere at hvis du liker bilen, vil du le deg skakk i hjel på hvor morsom den er å kjøre og hvordan den fungerer i de fire første timene du kjører den:P

 

hadde jeg vært deg, så hadde jeg vel prøvd å få tak i barbus-utgaven av roadsteren med el-tak og heller chip'et den slik at du får ca 125 hk, og du kan jo gjøre matten selv: ca 670 kg med bil + 125hk + enormt godt veigrep = MASSE MORRO:D

 

absolutt å anbefale denne bilen her;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår