sony Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 optima yelowtop gelebateri selges. selges til høystbydende.(ikke under skambud ;) ) Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 Originally posted by sony optima yelowtop gelebateri selges. selges til høystbydende.(ikke under skambud ;) ) tilstand og alder? Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 hvet ikke helt vor gammelt det er men fungerer som det skal. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 har ikke peiling på hva prisen på slikt ligger.. koster sikkert en hel haug å sende i posten og? Noen som har peil? Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Juni 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 er ikke sikker på hvor mye bateriet veier men hvist det veier onger 20kg koster det vel ca 180 med posten Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2004 er vel ikke bare bare å sende batteri med posten.... selv om det er ett gelebatteri kan den fortsatt gå innunder ADR bestemmelsene og da koster det nok litt mer Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjotpuck Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Hvordan virker et gelebatteri og hva er det godt for ? mulig jeg er interesert vis det er som jeg tror det er. Bor 1 times kjøring fra og så kan eventuelt hente det. Siter "Så fine brød du har er faren din baker" ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Juni 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 er ikke helt god til å forklare men et gelebatteri holder mye bedre på strømmen i kalt vær og kan levere store mender strøm over en kort periode ferfekt til å ta spenningstoppene ved basslagene. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Det er gele istedenfor væske... En fordel er at det ikke kan sprute syre :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by nitewlkr er vel ikke bare bare å sende batteri med posten.... selv om det er ett gelebatteri kan den fortsatt gå innunder ADR bestemmelsene og da koster det nok litt mer Såvidt jeg vet sender ikke posten ADR. Må sendes med en "vanlig" transportør, og da blir det fort dyrt, samt at det må sendes mellom firmaer. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juni 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2004 Originally posted by Andeeh Det er gele istedenfor væske... En fordel er at det ikke kan sprute syre :P Kan visst monteres opp-ned også hvis man vil. Eller sidelengs. Har redtop i bilen min (satt der da jeg kjøpte den). Det er bare 55 ah, men fordelen er at start-strømmen er mye høyere enn vanlige batterier, noe som er hyggelig når man skal dra i gang en 3liters diesel-sekser i 30 blå. Store bly-batterier er ofte bare tull. I teorien skal batteriet mitt kunne drive starteren i min. 15 minutter. Sånt trenger man aldri, det er hvor mye strøm starteren kan få i noen sekunder som er interessant. Til bilstereo har du fordelen at du har mindre bruk for kondensator når du har et batteri som leverer fort. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Da du ikke vet alder eller noe om det så kan ja si 400,- . I arendal er det jo ikke problem å få tak i gele batterier om man er noe frekk... Men anyway, jeg bor i Risør, send meg en PM om du vil bli kvitt den. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
froorf Skrevet Juni 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2004 Originally posted by sony optima yelowtop gelebateri selges. selges til høystbydende.(ikke under skambud ;) ) bare for og kverulere så er ikke optima yellowtop et gele bateri. Det er et syre/bly batteri som har syra i et svamplegme mellom blyplatene, som igjenn er rullet sammen til no som de kaller spiracell. Et gele batteri vil også ha større indre motstand enn et standard syrebatteri, pga gelekonsitensen. dermet er det også mindre egnet til ting som krever mye strøm raskt. Batteriet er ikke mindre konge for det! -frode edit: sakset fra optima's hjemmeside 15. How does a Gel Cell compare to your deep cycle? Most gel batteries have a much higher internal resistance, meaning they will not be able to deliver and receive current as efficiently. This is especially apparent at higher amperage levels. For example, most gel batteries will not work successfully in engine starting applications. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by froorf bare for og kverulere så er ikke optima yellowtop et gele bateri. Det er et syre/bly batteri som har syra i et svamplegme mellom blyplatene, som igjenn er rullet sammen til no som de kaller spiracell. Et gele batteri vil også ha større indre motstand enn et standard syrebatteri, pga gelekonsitensen. dermet er det også mindre egnet til ting som krever mye strøm raskt. Batteriet er ikke mindre konge for det! men.. men ?? men ... skal ikke liksom gelebatteriene være så mye bedre nettopp på startstrøm, da? Eller mener du at red top-batteriene _ikke_ er gelebatterier? Kan ikke så mye om det jeg, men det sitter rødtopp i bilen min. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg