Gå til innhold

hva syns dere om volvoen min

Ranger emnet


bonnleif

Anbefalte innlegg

Originally posted by DaButcher

Hvor kjøpte du vingen? Og hva kostet den?

Har du plexiglass grill? eller er det ingen grill på bildet?

 

Jeg lurer på om jeg skal ta meg et år fri fra skole, slik at jeg kan mekke 242'en min råere enn din :-)

 

Kjøpe 850 look stylingen fra http://www.jms.cit.se/index.asp?spoiler=volvo∏=ett&cat=spoiler&paket=240&typ=1

 

Så tenkte jeg å lakke i slike farger:

http://www.volvo-power.net/articles/concept/s60awd/5_00000001751.png

 

dvs. blå metallic på karrosseri og sølv metallic nedest på stylingen.

 

Jeg kjøper snart en B230ET 1987' tror jeg.

Fant en som er på ca. 195hk. Tenkte å trimme den til 250-260 med "ekstern trim", som chip, sport filter, grenrør, 3" effekt anlegg, etc.

 

Motoren med kabelmatte, ny intercooler, m460d, etc. skal en dude ha 10.000kr for. Han kjøpte den uten girkasse for 15.000kr igjennom bcb.no

Om alt går som planlagt, har jeg den om 1-2 måneder. Får den så montert snarest.

Så måneden etterpå, skal jeg skilte bilen min. Et par måneder etterpå, skal jeg kanskje lakke den. Får se hva jeg tar først. Har bla.a. lyst på recaro skinnstoler fremme, evt 780 sine skinnstoler.

 

Du kjøper ikke en ET til 10000 vettu.... du får en FT/FK for 8000 og da har du en motor som holder i forhold til ET, kjøper du et å tar ut 250-260 reele hk. får du tittehull mæ oljedusj i blokka, dessuten vis du ska ha plast o son styling har jeg villet lakkert hele veien ned, har sett dette du beskrev på en 240 en gang, dvs ikke pent, men fargen er rå da :) vingen kan du få på bl.a. Pole Position eller hallsjo styling

07 Land Rover Discovery 3, 22" edition ;)

94 Audi RS2

77 Volvo 242 TIC prosjekt, håper på 450++

98 Beneteau Ombrine 700 daycruiser

08 Ski-Doo MXZ 600 X-RS Pro Open

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Exylon

Feil...

En orginal volvo 240 er ikke fin....

Men den Bonnleif sin var faktisk ganske rå....

 

Feil, en volvo ser tøffest ut uten alt mulig dill. Bare senket og fjernet lister, nyere fanger osv. Mener no jeg da.

 

Men det er tøfft at noen setter på plastikk også!

Så blir det litt variasjon....

 

f.eks er denne ganske clean. Skulle bare skifta lys foran og fjerna skvettlappene

http://www.volvo240tic.com/vall054.jpg

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tvindal

 

Du kjøper ikke en ET til 10000 vettu.... du får en FT/FK for 8000 og da har du en motor som holder i forhold til ET, kjøper du et å tar ut 250-260 reele hk. får du tittehull mæ oljedusj i blokka, dessuten vis du ska ha plast o son styling har jeg villet lakkert hele veien ned, har sett dette du beskrev på en 240 en gang, dvs ikke pent, men fargen er rå da :) vingen kan du få på bl.a. Pole Position eller hallsjo styling

 

Jeg er klar over "svakheten" til alle 230 motorene i de første årene. Jeg kjøper aldri i livet en FK motor, siden den har usle 135hk eller.no slikt.

 

Man får ikke en FT motor med girkasse, ny intercooler, etc. og 130.000km på telleren for 10.000kr vel?

 

Uansett tåler ET'en lett 250-260hk, det er ved effekt uttak over 300-350hk den har svakheter. Men så kan jo også man bytte de svakere delene med b23et sine deler, evt 1989' b230et (ca. samme deler som b23et).

 

Dette blir ingen verstingmotor liksom, bare en mild trim. Siden den har 184hk standard, er det ikke så sinnsykt mye som må til.

Bilen her blir aldri min drømmebil, bla.a. pga fargen.

 

Om jeg først skal lage et superprosjekt, blir det 780 bertone eller 262c bertone. 780 kom jo faktisk med tic standard på noen av utgavene.. begge modellene ble laget i ca. 8000 eksemplarer, som seff gjør dem dyre!

 

Jeg er enig i at uten styling er 240 også pen, om man går for en gjennomført look. GLT utseende med lakkert frontspoiler, lakkerte speil, etc. gjør mye for utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader.

Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette?????

1979 Volvo 242 DL

1999 BMW 320 D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bonnleif

Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader.

Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette?????

 

Du har vel ikke bare byttet om på pluggkablene da? eller satt registerreima feil??

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bonnleif

Satan no e e så fette forbanna på dritten angry den hvil ikke start, har montert på orginal forgasseren men den vil ikke gå orntlig den går bare i noen sekunder på nåen sylindrer lurer på om noen har peiling? det står en trim kam i den på 278 grader.

Når jeg skal start den så skyter den ut av forgasseren og eksos potta. Hvordan skal man stile tenningen når man har monter en trim kam tenningen står på 10grader nå ska være 7grader orginalt. Noen som har peiling på dette?????

 

 

Dette problemet hadde jeg og! Nøyaktig det samme! Jeg byttet kondensator, og da ble den bra! Men før jeg tenkte på den så byttet jeg stiftene, plugger, rotor, fordelerlokk, coil, og pluggledninger, hehe :) Skift kondensator (kjøp en ny en til 50 kr), og seff, still tenningen til 7 grader til å begynne med, så får du stille den tilbake etter du har fått start på den!

 

Og sjekk no for alt i verden at du ikke har rotet med ledningene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter bilen min stod en stund, ville den ikke starte heller.

Jeg byttet så pluggene (var helt sotete), så funket den fint!

 

Jeg lot den så stå lenge og har nå samme problem som deg :p

Jeg fikk start på den en del ganger, men hadde ikke nok batteri til å ha den igang. Da jeg ladet den, ville den ikke starte mer.

 

Mulige jeg har sotet pluggene igjen? Eller kan være de bare var fuktige sist jeg prøvde. Skal prøve igjen i dag. evt bytter jeg kondensatoren (har to stykker i bagasjerommet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Hvor er luftfilteret?

 

...og hvor er det andre torpedostaget??

Husk å blokkere puls-air opplegget der da. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt vekk hele greia, blir bare masing om hvorfor den er tuklet med på en eu-kontroll.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår