RD 350 Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 je , jeg vet det har vært oppe maaaaaaange ganger før... Får liksom ikke helt oversikt over alle inleggene..!!:op MEN: AUDI 90 B3... Quattro... femmer!!!! 1988 mod ombygg til turbo, vet ikke hvilken motor man trenger, men det finnes mange brukte !! - noen som vet hva som er lurt for å få det enklest? (hvilken motor) - bør ikke være en så alt for gammel da. hva må til for å godkjenne? bremser?? drivverk?? opheng/ dempere? kan noen med peiling/ erfaring fortelle meg hva jeg bør gjøre? Bør men skaffe en 20V, og bygge på den istedet? hvor bør man godkjenne? håper dete blir en særiøs tråd! mvh Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi s6 sedan Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 det kommer jo først an på hvor mye penger du skal legge i dette. når er bilen reg. jeg ville ha fått tak i motor gir og understell fra s2 coupe med 3b motor kan også være aby eller aan motor men disse må bygges om litt.går fint å bruke std drivverk også,men da må du gjøre noe med bremsene. sett dette i bilen kjøp et autronic smc sprut og msd 6a tennings boks og du får mye moro for selv med std motor,men har du datasprut er det enkelt og bygge videre på motoren da slepper du å prøve masse chip som ikke fungerer og du sparer masse penger,datasprut 17000,-chip 10000,-pr gang.håper dette hjalp deg litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 ombygg til turbo, vet ikke hvilken motor man trenger, men det finnes mange brukte !! S2 / RS2 / S6 (2.2T) motor ? - noen som vet hva som er lurt for å få det enklest? (hvilken motor) - bør ikke være en så alt for gammel da. S2 motor. hva må til for å godkjenne? Mye. bremser?? RS2 bremser er ikke å forakte. drivverk?? Tåler 400 hk. opheng/ dempere? Bilen må bli stivere, bytte ALT av foringer, dempere, fjører etc. kan noen med peiling/ erfaring fortelle meg hva jeg bør gjøre? Spør audi først, så spør biltilsynet. Bør men skaffe en 20V, og bygge på den istedet? Var målet 170 hk ? Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi s6 sedan Skrevet Juni 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 han mente vel 2.2 20v turbo ikke 7a motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2004 Originally posted by audi s6 sedan han mente vel 2.2 20v turbo ikke 7a motor lurte på om det var lurt å bygge på en audi 90 20V, ettersom den allerede har S2 bremser, og stivere oppsett..?? Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Juni 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Originally posted by RD 350 lurte på om det var lurt å bygge på en audi 90 20V, ettersom den allerede har S2 bremser, og stivere oppsett..?? Når du sier "audi 90 20v" så tenker jeg automagisk: Turbokonvertering. Nei det går ikke. Kjøp ABY. eller AYB eller YBA eller BDA. Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by ivers Når du sier "audi 90 20v" så tenker jeg automagisk: Turbokonvertering. Nei det går ikke. Kjøp ABY. eller AYB eller YBA eller BDA. Planen er å kjøpe en audi 90 20V (170Hk) Den SKAL bli godkjent...!!!! for å få dette godkjennt.... MÅ bremsene skiftes? dempere/fjere..?? MÅ, eller BØR det skiftes? Differensialer/drivverk.. vet at quattro TÅLER 400hk, men er det GODKJENT? (med en turbo motor på 230 hk) drømmen er å fikse en lik denne: Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivers Skrevet Juni 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Pen RS2 refleksplate og bakfanger ;) Det er dyrere å trimme 20v'n enn 10v'n... Få tak i en 20v Turbo med engang og bygg ut på den. Og ja, du får det godkjent med B3, er liksågreit å bytte bremser med engang... Bytte understellet trenger du nødvendigvis ikke, men skal du ha kjøreegenskaper er det ikke så dumt.... :D "quattro tåler 400hk" Jeg har kjørt i hjel et drivverk på hard kjøring med 20v'n ;) Siter Velkommen til Bilforumet - der alle vet best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RD 350 Skrevet Juni 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2004 Originally posted by ivers Pen RS2 refleksplate og bakfanger ;) Det er dyrere å trimme 20v'n enn 10v'n... Få tak i en 20v Turbo med engang og bygg ut på den. Og ja, du får det godkjent med B3, er liksågreit å bytte bremser med engang... Bytte understellet trenger du nødvendigvis ikke, men skal du ha kjøreegenskaper er det ikke så dumt.... :D "quattro tåler 400hk" Jeg har kjørt i hjel et drivverk på hard kjøring med 20v'n ;) Konklusjonen min utifra dette er altså: Bremser kan beholdes orginalt Drivverk orginalt. Å dette er 100% sikkert?? nei... skal kjøpe 20V (170 hk) uten turbo... etterhvert kan det bli turbomotor!, (hentet fra S2) og RS2 tuning!!!! Siter Da er det blitt ny bil: Audi cab med 5cyl! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Har en 2.3 20v motor tilsags uten girkasse Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Altså en 170K 7A motor? Skal du ha mye for den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Originally posted by one Altså en 170K 7A motor? Skal du ha mye for den? Hva byr du? Skal være i god stand Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Vel... nå har det vel seg slik at lite eller ingenting fra 7A motoren kan brukes på en NG (10V) som jeg har. Skal til å trimme og styre litt med den jeg har, så det hadde vært greit å ha noe på lur hvis ting skulle skjære seg. Men er vel greiest å putte inn en NG igjen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet Juli 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2004 Originally posted by one Vel... nå har det vel seg slik at lite eller ingenting fra 7A motoren kan brukes på en NG (10V) som jeg har. Skal til å trimme og styre litt med den jeg har, så det hadde vært greit å ha noe på lur hvis ting skulle skjære seg. Men er vel greiest å putte inn en NG igjen da... 11 000kr Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErlendN Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 Her er det en kar som har jobba litt... http://20v.org/s2/home.html Siter '05 Audi A4 1.8TQ '96 Subaru Legacy 2,5 GX '90 Audi 90 2,3 20V Quattro Sport '86 BMW 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.