Gå til innhold

Volvo 240 B230FK TRØBBEL!

Ranger emnet


Noric Autotech

Anbefalte innlegg

Skifta svinghjulsføler ja.

Har spenning på coilen. Signalet holder seg også.

Nå har jeg hatt opp fordeleren og sjekka, og der var det litt svart på ene siden på rotoren slik at den ikke hadde like god kontakt over hele flata. Pussa ned det og det hjalp litt

fortsatt brøt tenninga på fullgass

Selv om jeg har signal og spenning på coilen.

Så skifta jeg styreenheten igjen nå. da gikk den litt penere på tomgang, men tok fortsatt ikke gassen skikkelig.

Skifta så også LMM og da tok den faktisk gassen.

men det skal sies at det har hendt før og den har stoppa uti gata. Men vi får se.

www.nordicautotech.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, minner meg litt om båtmotoren vår:op

 

den gikk også greit på tomgang, men stoppet når den fikk mer turtall(kuttet tenninga)

 

Grunnen til det var ett eller annet med -impelleren-(tror det skrives sånn) eller vannpumpa som det heter på biler. Problemet var da at siden den ikke fikk nok vann/kjøling, kuttet motoren pga sikkerheten( unngå motor ras)..

 

 

jaja, sikkert helt helt på trynet, men men..Det var i hvertfall slik på båtmotoren:D

Pure VOLVO pover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at du skrev i den andre tråden at du skulle prøve med ny coil... har du gjort det? Siden spenningen over coilen holder seg er det jo nærliggende å tro at det er noe feil med den. Men er du sikker på at det er tenningen som bryter, og ikke bensintilførselen?

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare komme med et lite spørsmål til Noric Autotech, det er litt offtopic dette, men hvorfor må alltid norske folk som drar til sverige eller skriver på forumet alltid snakke svensk når de skriver på forum. Jeg skriver på norsk på svenske forum og merker at jeg får ferre svar av den grunn, er det derfor? virker som vi tror svenskene er så dumme at de ikke skjønner noe når vi skriver norsk, dette er feil... ;)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår