Gå til innhold

Polo'n starter ikke

Ranger emnet


EvenS

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått i nye gir kassa i min 95mod Polo 6N. Alt fungerte i går kveld da den ble fikset fram til i dag da jeg skulle koble til cd spiller'n min.

 

Nå vil ikke bilen starte mens jeg chinner den... står bare og svirrer starteren uten at noe skjer, men når vi skur i gang bilen starter den med en gang uten noe problem.

 

Da jeg koblet til cd spillern klarte jeg å ta + og - i sammen så det kortsluttet så sjekka jeg sikringen, den var gåen og jeg bytta den... vet ikke om dette kan ha noe med feilen og gjør.. men problemet oppsto da vi sku starte bilen igjen.. sto og chinnet og ingenting skjedde

 

Så ble jeg med en kompiss som jobber på møller og han plugget til et sånt feilsøkingsapparat. Der sto det at hallgiveren var gåen..

Er dette logisk siden den starter når den skus i gang? Hva kan vær feilen eller?

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bensinpumpe rele? hadde det vore ein opel hadde det i allefall vore rette feilsymptona.. går pumpa når du kjinnar?

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

Har akkurat fått i nye gir kassa i min 95mod Polo 6N. Alt fungerte i går kveld da den ble fikset fram til i dag da jeg skulle koble til cd spiller'n min.

 

Nå vil ikke bilen starte mens jeg chinner den... står bare og svirrer starteren uten at noe skjer, men når vi skur i gang bilen starter den med en gang uten noe problem.

 

Da jeg koblet til cd spillern klarte jeg å ta + og - i sammen så det kortsluttet så sjekka jeg sikringen, den var gåen og jeg bytta den... vet ikke om dette kan ha noe med feilen og gjør.. men problemet oppsto da vi sku starte bilen igjen.. sto og chinnet og ingenting skjedde

 

Så ble jeg med en kompiss som jobber på møller og han plugget til et sånt feilsøkingsapparat. Der sto det at hallgiveren var gåen..

Er dette logisk siden den starter når den skus i gang? Hva kan vær feilen eller?

 

...hallgiver, tenkte jeg FØR jeg kom igjennom hele tråden, har nemlig samme problemet på min, men jeg har ikke årøvt å sku den igang. Bilen bare stoppet, etter to meter kjøring. Be til bildel guden at dette er en reservedel, og at det ikke er sånn som min, at du må bytte hele fordeleren. Dette kommer nemlig på over 2000 kr bare i deler...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff,dritt... jeg fikk samme feil at hall giver var gåend når jeg feilsøkte på min audi.Tillfeldig vis når jeg måtte ta ut fordeleren for og kunne lese av bosch nr på den for å bestille ny hallgiver ser jeg at masse tagger på tannhjulet på fordeleren,den som står i motorblokka er ødellagt.Og ny fordeler med rabatter kostet 4000,- viss jeg leverte inn den gamle fordeleren til selger fikk jeg den for 3000,-(nordmotor)

 

PS: Fordeleren var billigere oss nordmotor en oss Borsch som lager disse..

 

Mvh.

Eilertsen

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

 

...hallgiver, tenkte jeg FØR jeg kom igjennom hele tråden, har nemlig samme problemet på min, men jeg har ikke årøvt å sku den igang. Bilen bare stoppet, etter to meter kjøring. Be til bildel guden at dette er en reservedel, og at det ikke er sånn som min, at du må bytte hele fordeleren. Dette kommer nemlig på over 2000 kr bare i deler...

 

Du hadde ikke orket og prøve å sku den i gang vel? Så jeg er sikker på det er samme problemet?

 

Eilertsen: Var det samme problemet med deg? at du ikke får start på vanlig vis, men måtte sku i gang?

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde heller ikke å sku den igang,menne det hørtes veldig rart ut egentlig,hm.. viss hallgiver er gåen så skal ikke bilen kunne skus igang.Går motoren greit når du først har fått start på den ?

Subaru Impreza GT Turbo \ VW Caddy 97"

(x)Ford Sierra 2.0 16v 4x4 91"

(x)Audi A4 1.8TQ Avant 97"

(x)Audi 80 B4 94"

(x)Audi S2 Coupe 91"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EvenS

 

Du hadde ikke orket og prøve å sku den i gang vel? Så jeg er sikker på det er samme problemet?

 

Eilertsen: Var det samme problemet med deg? at du ikke får start på vanlig vis, men måtte sku i gang?

 

Jeg kan forklare deg hva du gjør for å sjekke om det er hallgiver, vet ikke at det er helt likt på din bil,. som på min, men her er oppskriften: (sjekk med vag at dette stemmer for din bil!!!!)

 

Ta av midterste ledningen på fordelerlokket, denne som kommer fra coil, og legg denne inntil blokka.

Ta av kontakt som går inn på fordeler med tre ledninger på, og plugg til en ledning til den miderste ledningen på denne pluggen. Sørg for at denne ikke ligger til jord, eller inntil noe annet. Så skrur du på tenningen, chinner den ikke, og tar kabelen du forlengte og slår mot jord. Gnistrer det da, kan du kjøpe ny hallgiver, hvis ikke, kjøp ny coil..

 

Dette er oppskriften jeg fikk av VAG mekaniker igår. Men som sagt, sjekk dette om det er samme runden på din bil, slik at du ikke svir av noe som ikke skal svis av..

 

Bilen står langt f*** unna, og er ikke i en dytte igang position (btw dumt å gjøre med kat på bilen), så dessverre får jeg ikke testet dette..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det, vi hadde også gnist hele veien frem til fordeleren, men var litt skjabby med strøm ut. Hall giveren henter visst signal på veiva/svinghjulet, og gir beskjed til rotor om å dreie, så det blir gnist på riktig tid.

 

Prøver du den oppskriften jeg kom meg, så vil du med en gang se om denne har tatt kvelden, men som sagt, sjekk med VAG om det er likt på din bil, at du ikke griller noe som ikke skal grilles..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Det stemmer nok det, vi hadde også gnist hele veien frem til fordeleren, men var litt skjabby med strøm ut. Hall giveren henter visst signal på veiva/svinghjulet, og gir beskjed til rotor om å dreie, så det blir gnist på riktig tid.

 

Prøver du den oppskriften jeg kom meg, så vil du med en gang se om denne har tatt kvelden, men som sagt, sjekk med VAG om det er likt på din bil, at du ikke griller noe som ikke skal grilles..

 

Det skal jeg gjøre. Takk for hjelpen:)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut hva som ver feilen:)

 

Da vi kortsluttet ledningene bakom cd-spiller'n så ble den ledningen som går fra spillern til tenningslåsen svidd, så det har blitt tull i systemet i tenningslåsen. Det forklarer også hvorfor summern sto å peip konstant mens døra var åpen selv om bilen sto å gikk.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften jeg skrev over virket fint som snus for meg også...:D

 

ENDELIG virket bilen igjen. Deilig det. Har aldri byttet fordeler, så det var en morsom opplevelse. Markerte i hue og rævva med sprit tusj, rev ut den gamle og stilte inn den nye etter beste evne.

 

Har enda igjen fin justeringen, men den kommer på verksted. Hadde ikke kunnskap, eller tilgang på tenningslampe.

 

Bra du fikk bilen opp å gå igjen..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår