Gå til innhold

Fremre Travers?

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Når jeg bytta den hengte jeg opp motoren i taljer ovenfra...siden du tar løs to motorfester, vanskelig å få motoren til å balansere på en jekk da...

Det er 4 skruer under med 17mm hode, og 4 skruer som sitter knotet til oppa med 13mm hode, til styrestaget...sikkert noen til motorfestet også, de har jeg glemt. Det kan være pes å få skilt den fra bærearmene(jeg bytta alt sammen, foringer og rubbel og bit med det samme det var nede), pass på at bilen står godt på bukkene, det krever makt å få løs de store boltene!! Bytt gjerne stabilisatorstagforinger i samme slengen, de er ikke så dyre.

Er usikker, men lurer på om ikke forstillingskontroll er en fordel etter denne operasjonen? Her får de som ikke bytta alt hive inn en kommentar.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen å mye prat det ble her;) hehe.. bare bra det..

Men jeg er IKKE en mekaniker.. om jeg må begynne å skru løs motor å sånt, så tror jeg jammen en mekaniker skal få gjøre dette.

Mye tror dere en mekaniker tar for denne jobben, hvis jeg har delen fra før?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

traversen har en underlig evne til å ruste igjennom på et spesielt sted. det behøver ikke synes på utsiden selv om det bare er kjeks på innersiden. du må derfor vite hvor dette punktet er vis du skal kjøpe brukt. jeg trur jeg heller hadde lagt pengene i en ny hvis du først må kjøpe. det tar fort en 6-8 timer å gjøre denne jobben på garagegulvet . det er lite vits å legge masse tid i en slik jobb hvis du må skifte den igjen på neste eu fordi den brukte du kjøpte også fikk samme feilen. det sitter også ei tynn metall hylse i forbindelse med feste til den bakre bærearmen som kan være litt vrang å få inn hvis du deler den der. gjør hullet og hylsa godt ren evt. bytt hylsa før du setter i sammen igjen. bor du i nærheten av gardermoen eller jevnaker kan jeg godt vise deg hvor traversen ruster. det er litt vanskelig å forklare uten å ha bilen foran seg.

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider