Gå til innhold

Høyglans polering

Ranger emnet


Rallye

Anbefalte innlegg

Originally posted by vwgolf2

nå har jeg begynt på felgene mine...jeg og polo-lars holdt på en kveld med to felger. Ganske grei jobb igrunn :) ikke ferdige da, men har kommet godt igang! Vannslipt opp til 1200...må kjøpe meg poleringssett på clas ohlson..det gjør susen har vi erfart!

Film

 

kommer til å bli bra, morten!

de delene dere filma var ganske til å sikle etter også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Danna

Holdt på med mitt noen timer nå :

 

IMG_0265.JPG

 

IMG_0256.JPG

 

Mye jobb, og mye jobb er igjen ;)

 

hvor lang tid bruker du på dette da? vanskelig'? vil det hele tiden holde seg blankt med tiden?

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aluminium danner jo et oksid-skikt av aluminiumsoksid som med tiden blir litt hvit aktig.. en måte er vel å polere dette, slik at du får en poleringshinne, men dette er vel ikke så greit siden disse delene skal bli såpass varme... Uansett så er det bare å dra over fort med litt autosol, så får du fort bort det oksid skiktet..

 

Uansett meget pent gjort Dan, likte spesiellt det det toppdekselet ditt... blir nok noe av samme kaka her i gården tenker jeg :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pater: Ganske nybegynner på dette, og har kun brukt høyre hånda, så har tatt tid. Innsuget brukte jeg 15-16 timer på.....Men det var veldig stygt før jeg begynte. Brukte noe mindre tid på toppdekselet. Ca 10 timer kanskje. Som dere ser nederst til høyre, så måtte jeg modde litt, siden forrige eier hadde laget noen stygge hakk for å koble på slange til catch-tanken. Ingen av delene er riktig ferdig enda. Mangler litt polering og autosol etc :) Men det er mye blankere i virkeligheten enn på bildene der. :)

 

Ble ferdig med dynamoen min i går. Sånn halvt ferdig iallefall. Brukte ikke mer enn ca 4 timer. :)

Mangler da å polere vifta på siden. Denne kan nok bli litt knotete kanskje.

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte du fra begynnelse og til slutt på toppdekselet ? sandpapir, hvilket nummer ? prøvde i går og begynne med negerkuse, men den pisker litt i sund manifoilen, så det er ikke særlig bra.. Kunne tenke med en rondell med papir på eller noe ?

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt noe negerkuse jeg. Kan hende jeg kunne gått frem på en litt annen måte for å få litt bedre resultat men..

 

Toppdekselet var veldig møkkete og fælt, så startet med å gnikke litt med stålull.

Så brukte jeg litt 120 papir (ikke vannslipe). For å få bort det verste. Lagde litt riper, men det pusser man ned etterhvert. Etter 120 brukte jeg litt mer stålull for å få bort enda litt mer drit.

Så startet jeg på 180 vannslipe, 400 vannslipe, 600 vannslipe og til slutt 1200 vannslipe.

Deretter proff poleringssettet fra Clas Ohlson. Så til slutt litt gnukking med autosol.

Jeg ble fornøyd med resultatet iallefall :) Perfekt er det ikke men.. :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være litt kjappere å bruke meguiars diamond cut, på poleringskluten som du har på en benke sliper... da trenger du ikke å pusse med no finere enn 800 papir.....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk jo tak i en rocco manifoil her om dagen og planen var å i beste vw ånd polere driten, men grunnet liten tålmodighet ble løsningen noe amputert, selv om jeg mener dette ble ganske fint også da :) tenkte topp-dekselet også skulle lakkeres og poleres oppå de rillene som er i det.... Sett flere biler på show der dette er gjort... mener jo at hel-polering er det fineste, men det kan alltid gjøres etterhvert....

 

1izvy9

 

Og ikke si at et g60 spjeld ikke ble bygd for 16vT :) ser iallefall ut som det trives der :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

Fikk jo tak i en rocco manifoil her om dagen og planen var å i beste vw ånd polere driten, men grunnet liten tålmodighet ble løsningen noe amputert, selv om jeg mener dette ble ganske fint også da :) tenkte topp-dekselet også skulle lakkeres og poleres oppå de rillene som er i det.... Sett flere biler på show der dette er gjort... mener jo at hel-polering er det fineste, men det kan alltid gjøres etterhvert....

 

1izvy9

 

Og ikke si at et g60 spjeld ikke ble bygd for 16vT :) ser iallefall ut som det trives der :)

Peeeent :) syntes du skal ha det sånn jeg

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk :) fant ut at jeg kunne polere opp den ene stripa som går langs røret til tomgangsdysa på nedre manifold og... Da ser de delene jeg har ferdig til innsuget ut slik :

 

1j0sgn

 

Skulle ønske jeg kunne ta på meg æren for poleringen av power rohret og, men den går nok ikke :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pater

 

hvor lang tid tok dette da?

 

Tok ikke tiden, men en time eller to til å fjærne delenr og den grove støpestrukturen og en kveld foran tv'n og bøtta med våtslipepapir. Så var det en time med poleringssettet fra vår svenske venn CO

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår