Gå til innhold

14"/15" på 924?

Ranger emnet


warwick

Anbefalte innlegg

Hadde noen vært så snille at de hadde giddi å slenge på 8x14" eller 8x15" (kanskje 9x15 går også?) på min 924 samt senke den en en smule? Er på jakt etter en ny look, og vil se hvordan det ser ut.. Sitter 17" på nå..

 

IMG_5335_1024.jpg

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er fin jeg ;)

Er fullstendig klar over at bilen stort sett er VW/Audi, og at den ikke er noe raskere enn en Mk1 Golf GTi. Men er allikvel glad i bilen for det den er. Er ikke -så- mange 924'er igjen her til lands, så synes jeg bør ta vare på den litt..

Trur kanskje den kunne bli litt arti med tysker-stuk..

Så det så!

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by -carude-

nå var jo dette off topic da..heh..la oss holde oss til tråden....så blir nok warvick fornøyd :)

 

Takk ;)

 

Du kan jo starte en egen tråd du X-ecutioner, hvorvidt andre Porscher enn 911 er fine...

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke vitsen med å dissa han fordi han har en porsche 924... han liker den sikkert.. folk har forskjellig smak.. jeg har ikke generellt sansen for porsche uansett.. men noen liker ikke sjokolade heller.. hvis du syns bilen hans er stygg så hold det for deg sjøl.. ;D

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by warwick

Synes den er fin jeg ;)

Er fullstendig klar over at bilen stort sett er VW/Audi, og at den ikke er noe raskere enn en Mk1 Golf GTi. Men er allikvel glad i bilen for det den er. Er ikke -så- mange 924'er igjen her til lands, så synes jeg bør ta vare på den litt..

Trur kanskje den kunne bli litt arti med tysker-stuk..

Så det så!

 

litt mer "off topic"

 

Bilen din er omtrent like mye audi/vw som en Lamborghini er. VW var med i forprosjekteringen av 924 men de trakk seg ut og porsche bygde da en helt egen motor som de satte i bilen. Men porsche bruker i likhet med Lambo mye av samme hyllevarene som VW.. lysbrytere,lykter , etc samt deler fra bosch da.

Kan forrøvrig minne på at 924 er porsches største salgssuksess noensinne.

 

Så de som kritiserer er sikker bare misunelige , bilen din overgår jo det meste av de tilsvarende ricerene og burgerene når det gjelder kjøreegenskaper.. :skaal:

 

å kalle porsche 924 for VW/Audi, skjønner ikke helt hvor folk tar det ifra.. blir da Ferrari = Fiat?

 

Nydelig porsche du har forresten, Tror nok den kan bli noe bedre å kjøre med 15 eller 16" på.. (om du ikke har tilpasset den 17" da)

Porsche anbefaller jo ikke 17" , uten å bygge om casterblokk og bytte noen foringer...

Dessuten er orginale porsche felger i 15 og 16" mye lettere en ettermarkeds kopier ( tenker da sef ikke på de aller dyreste/letteste felgene) En cup 1 kopi i 8*17" er omtrent dubbel så tung som en orginal porsche PD i 9*16"

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

hmm.. du har vel ikke peil på porsche har du vel??

 

Men er virkelig ikke 911 mer solgt enn 924?? 911 har jo blitt solgt siden 60-tallet llr no jo.. Og jeg synes bare at bilen er stygg.. hørte en her om dagen.. motoren er jo helt vill.. men likevel så er den ikke akkurat pen å se på..

 

Ikke peiling i hele tatt :cool:

 

Vart litt overraske selv når jeg så salgstatistikken til Porsche.

924 var jo en god del rimeligere en 911, den var lettere å kjøre og rimeligere i drift. Dessuten vart den introdusert på riktig tidspunkt i forhold til markedet. salget av 924,944 redda vel Porsche som en uavhengig bilprodusent i de dager. Cayenne er en av grunnen i dag til at porsche går med overskudd og fremdeles kan lage rendyrka sportsbiler som feks gt og rs typer..

 

Når det gjelder hva som er pent og hva som er ikke , så er dette forskjellig fra person til person. Heldigvis... hadde vert kjedelig vist alle kjørte rundt i samme bilene da..

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår