Gå til innhold

Problemer

Ranger emnet


icecold-

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk et problem me 440'n her om dagen. Den vil rett og slett ikke starte. Virker som den ikke får bensin siden det ikke er antydning til at den starter og det kun er startmotoren som går. Har hørt rykter om at 440'ene har hatt problemer med bensinpumpa...

noen som har erfaringer på dette?

 

Ellers er det på tide å bytte kløtsch....tenkte jeg skulle prøve å bytte sjøl me god hjelp fra litt dyktigere folk. Det kostet jo fra 5600-8000 kr å gjøre dette på verksted. Selve kløtschen koster bare 1600 ca. Men de på Volvo sa at dette var en tidkrevende jobb siden det er forhjulstrekk og det er dårligplass. Man måtte vistnok løsne på forstillinga også. Noen av dere som har skiftet selv?

 

Det er forrestn en 89 mod 1.7i:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... har hatt prob med min 440 at den ikke har startet i det hele tatt. altså at startmotoren engang ikke har reagert.

 

Men da har det som regel hjelpet at jeg har prøvd flere gang å vri tenningen rundt å da har den til slutt startet, fikk skiftet startmotoren for en stund siden, å etter det så har jeg aldri hatt problem.

 

Bilen min er forresten akkurat samme som din bare at det er en 90modell, den har tidligere gått som kjøreskolebil i tromsø :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by icecold-

Det viste seg at det var bensinpumpa og ett relè som var gåent. Fikk tak i et hos huggern for 800,-

Jaja da er det bare å skifte clutch og hengsler på framdøra som gjenstår :o

 

ps. merkeli posisjon å ha pumpa under baksette, pleier ikke disse å sitte i motor-rommet?

 

Bensintanken er vel under setet på 440'en din. Pumpa sitter nedi et høl nedi tanken under setet.

(Om du forstod?)

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår