henning_dt85 Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Den høyre framskjermen på min 89`golf II har rustet i stykker litt nede ved hjulbuen, tenkte jeg skulle bytte den. Hva skal til for å få den av, og hva skal til for å få av støtfangeren???? Den er jadegrønn, men har vært litt rustflekker omtrent over alt (bestefaren min var ikke så nøye). Har flekket masse på den, men den er stygg i lakken. Da skal jeg lakkere den på nytt,og lurer på hvilken lakk som er å anbefale (spraylakk, lakkode ln6v) som er veldig lik den originale og hvor jeg kan kjøpe den. til slutt, jeg vil gjerne ha hjulbuelister til den, og lurer på om jeg må bytte alle listene?? Siter Amazon 65-strøken bil amazon 67-prosjekt Volvo 245 85-Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Hvis du skal lakke selv bør du kjøpe lakken hos VAG, små bokser men veldig drøye. Eller få en fargehandler til å blande tokomponent lakk på sprayboks for deg... men da må du lakke samme dagen ellers tørker lakken på boksen... Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Lakken tørker ikke i boksa uten at det blir tilsatt ekstra herder. Og det brukes kun ved lakkering rundt tanklokk og andre utsatte steder. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Originally posted by SpeedWell Lakken tørker ikke i boksa uten at det blir tilsatt ekstra herder. Og det brukes kun ved lakkering rundt tanklokk og andre utsatte steder. kan du ikke bare stikke på bil extra og kjøpe etter farge kode? det har jeg gjort på begge passatene mine syns nå det funker ganske fett jeg.. 120 ell no for boksen hvis jeg husker rett.. Vemund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by SpeedWell Lakken tørker ikke i boksa uten at det blir tilsatt ekstra herder. ....hvis du får blandet tokomponent med herder i, vanlig billakk men på boks, så tørker den i sprayboksen.... der jeg får dette gjort advarer de mot dette.... men lakken er superdigg å lakke med. Plussat den ikke inneholder 90% løsemidler som andre ferdigblandede bokser... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Skal du lakke et såpass stort område, så er det lettest å få en billakkerer til å blande deg en basefarge ut ifra lakkoden og tilsette herder selv,(husk eventuell klarlakk hvis det er metallic) og for all del bruke sprøyte.. Er som speedwell sier, boks er kun til sånne små repareringsjobber... Får ikke et jevnt lag med så liten dyse som er i en boks... Farge som ikke er tilsatt herder stivner ikke..... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Jeg har stått og blandet ørten slike spraybokser , og det ble ikke tilsatt herder annet enn ved ønske om det. Det er herder i boksene som ble brukt. Både Spies Hecker sine egne og Colormatic. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHU Skrevet Mai 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2004 Du har sikkert rett... men gutta jeg kjøper av blander av vanlig bil lakk tilsetter heder... og helder oppi en blank sprayboks og fyller drivgass... og den tørker på boksen... jeg vet ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg