Gå til innhold

Forsikringssak, lakkering av skjerm

Ranger emnet


wunderbaum

Anbefalte innlegg

Ble påkjørt for en tid tilbake. Nå har jeg vært hos Naf for å få taksert skaden. Først og fremst tok de meg ikke på alvor når jeg sa at etter krasjen så har jeg mått etterfylle luft 3 ganger på dekket som ble truffet. Jeg mener at det må komme av kollisjonen, hans støtfanger fikk trykt nokian merke inn i plasten. Altså traff han dekket mer eller mindre direkte, og dekkene var nesten helt nye når det skjedde. Men det ble såklart avblåst som noe grus eller no. Og så når de spurte om jeg hadde tenkt til å gjøre med det, svarte jeg at jeg vil at den skal byttes og at den nye lakken kan få lagt inn alder i seg så det ikke synes at den er byttet. Men det kom vist ikke på tale! Neida den skulle lakkeres med den orginale fargen. Bilen min er 17 år nå og det sier seg selv at det kommer til å bli stor forskjell.

Kan de virkelig stå der å kreve at jeg skal akseptere at jeg får igjen en flerfarget bil bare fordi noen har kjørt på meg? Har noen her vært borti dette og vet hva man kan kreve?

 

Hvis den bilen skal på verksted skal jeg faen meg ikke rikke meg en millimeter! Den bilen skal se ut som før den ble påkjørt, de skal ikke slippe unna med å spare penger på lakkeringsjobben bare for å ta hensyn til en idiot som ikke følger med på skiltene.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe! Bilen er en 1987 nissan laurel. Tofarget grå og sølv. Har sett bare en annen bil med lik farge.

Mulig det klirrer litt i mynt i mine ører men allerhelst skulle jeg fått fiksa bilen uten å løfte en finger.

 

Men hvis jeg får kjøpt skjerm av nissan norge, og får noen til å lakere den og feste den selv så kunne jeg jo tatt resten av penga i egen lomme.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få utbetalt pengene istedet! Så ordner du selv med lakking! En kompis ble påkjørt for ikke så lenge siden. BMWn hans fikk skader på bakskjermen og bakdøra. Skaden ble taksert til ca 40 000kr. Så fikk han utbetalt pengene, ordnet oppretting og lakking selv (tok det "under bordet") og satt igjen med ca 20 000kr etter at bilen var reparert!

 

Dama rygga på bilen min for noen uker siden. Skade ble taksert til 4300kr på Albjerk Auto. Så tok jeg en runde til div bil lakkerere i Drammen og til slutt hadde den summen kommet ned i 1500kr. Da får jeg lakkert 2 dører.

 

Ta pengene og fiks resten selv!

 

Og hvis det er NAF på Åssiden du har brukt, så er noen av de skikkelige rasshøl... Har hatt en krangel med de før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Neppe! Bilen er en 1987 nissan laurel. Tofarget grå og sølv. Har sett bare en annen bil med lik farge.

Mulig det klirrer litt i mynt i mine ører men allerhelst skulle jeg fått fiksa bilen uten å løfte en finger.

 

Men hvis jeg får kjøpt skjerm av nissan norge, og får noen til å lakere den og feste den selv så kunne jeg jo tatt resten av penga i egen lomme.

Sjekk skrotene i Skandinavia, kan jo hende du er heldig!

http://www.nbfbildeler.no/

tok ett raskt søk der, fant ett par framskjermer..!

 

ring forsikringsselskapet ditt og si at du synes du fikk dårlig behandlig hos NAF, også får du takstert bilen ett annet sted.

Men ikke takster bilen 100 steder.. er ikke så populært å fly rundt å haie priser ;)

 

edit:

så nettopp at du hadde '87, den sto ikke i lista :rolleyes:

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal selv til taksering nå snart. ble rygget på av en splitter ny volvo.

 

anyway, festet til støtfangern ble ødelagt, var svekket fra før av pga rust. men det holdt hvertfall, men så pratet jeg med et verksted om akkurat dette, og dem sa at jeg ville få ny skjerm, men måtte betale lakkeringen selv.

 

så ringte jeg volvia forsikring, neeeeida, jeg måtte velge om jeg skulle ha kontant oppgjør eller reperasjon på verksted FØR taksten. så jeg hadde uannsett tenkt å ta kontant, men regner med dem regner prisen kraftig ned pga det.

 

kan dem gjøre slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterJacobsen: Det var NAF på åssiden ja! Virket ut som om jeg bare måtte regne med at bilen min aldri kom til å bli som den var før. Jeg skjønner ikke hva som går av de når de da på sett og vis sier at hvis jeg vil ha bilen lakkert i den fargen den er så må du betale det selv! Skal jeg tappe penger og skal bilen min bli voldtatt når noen andre har skylda! Hvor anbefaler du meg og foreta taksering og lakkering da? I tilfelle jeg gjør det selv..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Ble påkjørt for en tid tilbake. Nå har jeg vært hos Naf for å få taksert skaden. Først og fremst tok de meg ikke på alvor når jeg sa at etter krasjen så har jeg mått etterfylle luft 3 ganger på dekket som ble truffet. Jeg mener at det må komme av kollisjonen, hans støtfanger fikk trykt nokian merke inn i plasten. Altså traff han dekket mer eller mindre direkte, og dekkene var nesten helt nye når det skjedde. Men det ble såklart avblåst som noe grus eller no. Og så når de spurte om jeg hadde tenkt til å gjøre med det, svarte jeg at jeg vil at den skal byttes og at den nye lakken kan få lagt inn alder i seg så det ikke synes at den er byttet. Men det kom vist ikke på tale! Neida den skulle lakkeres med den orginale fargen. Bilen min er 17 år nå og det sier seg selv at det kommer til å bli stor forskjell.

Kan de virkelig stå der å kreve at jeg skal akseptere at jeg får igjen en flerfarget bil bare fordi noen har kjørt på meg? Har noen her vært borti dette og vet hva man kan kreve?

 

Hvis den bilen skal på verksted skal jeg faen meg ikke rikke meg en millimeter! Den bilen skal se ut som før den ble påkjørt, de skal ikke slippe unna med å spare penger på lakkeringsjobben bare for å ta hensyn til en idiot som ikke følger med på skiltene.

 

Hvis du spaderer på en skikkelig lakkrens og polering, bør det ikke bli noen forskjell... Det kommer veldig ann på de som lakkerer også.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Neppe! Bilen er en 1987 nissan laurel. Tofarget grå og sølv. Har sett bare en annen bil med lik farge.

Mulig det klirrer litt i mynt i mine ører men allerhelst skulle jeg fått fiksa bilen uten å løfte en finger.

 

Men hvis jeg får kjøpt skjerm av nissan norge, og får noen til å lakere den og feste den selv så kunne jeg jo tatt resten av penga i egen lomme.

 

se på laurelen her : http://www.ascona.no

 

Er det samme farge? Det var ikke uvanlig med grå/sølv, men det er to forskjellige gråfarger. naboen har en som er gråere enn min var.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

ER ikke lik farge på bilen min.. Bilde av bilen min ligger allerede ute her :

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=32309

 

Har bare sett en annen laurel i den fargen, fleste er jo hvite, blå eller burgunder.

 

Like ekstralys som jeg hadde, jo.

 

En eller annen som stadig er på besøk hos naboen min har en med samme farge (hvis ikke det er deg, da). Har sett flere sånne, og de er nok ikke noe mer uvanlige enn de andre fargene rundt her i hvertfall

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått brev fra naf.. Reperasjon av skaden har blitt taksert til 8 204 kr. Hva synes dere her inne? Er det en grei sum eller har de vært gjerrige? Synes det høres greit ut, framskjerm koster 2000 på nissan norge, så hvis jeg kjøper lakk og heller prøver å rette den best som mulig kanskje jeg slipper ut av dette med 7500 kr i lomma.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wunderbaum

Da har jeg fått brev fra naf.. Reperasjon av skaden har blitt taksert til 8 204 kr. Hva synes dere her inne? Er det en grei sum eller har de vært gjerrige? Synes det høres greit ut, framskjerm koster 2000 på nissan norge, så hvis jeg kjøper lakk og heller prøver å rette den best som mulig kanskje jeg slipper ut av dette med 7500 kr i lomma.

 

Var det bare forkjermen som var gåen? Hørtes ikke lite ut med 8204 for den, syns jeg. Hadde kjøpt ny skjerm og fått en lakkerer til å lakke den, så sitter du igjen med 4-5 000 i lomma :-)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår