Gå til innhold

Starta Trans Amen i dag.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Gjest Andeeh
Originally posted by T/A 455

Ja, blir det, viss det er dekk igjen. Prøvde en liten burnout, asfalten ble plutselig borte.

 

IL TEMPO GIGANTE :D :D :D

 

:D:D Kult at det funker, er alltid moro nå det gjør det ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro varte helt til en jævla idiot som trodde han var verdensmester kom hit å skrudde på teninga, forgassern + røska ut alt av vakumslager å plaserte dem der han følte dem passa.

 

Gikk ned fra 500+ Hk til gjennomsnittlig smooga 305.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det men ingen med såkalt peiling vill tro at den kombinasjonen jeg har kan virke, men her er de:

 

Blokk: 2 bolt 455, over 0,30 (462cid) arp bolter.

 

Topper: 4X dvs lavkomp topper 7,9:1 i utganspunktet. Ganske mye porta 1,77/2,11 ventiler

 

Råder: orginale, men nøye balansert

 

Veiv: Orginal, jern

 

Stempel: Smidde, med dome (dvs forhøyet for gi et kompresjonsforhold på 11:1)

 

Kam: Tja,rullekam, durasjonen ligger rundt 310 og kamløft 0,550

 

Løftere: Mekaniske rulleløftere

 

Vipearmer: Helt orginale (1,5) pga at 1,65 rullevipene ikke gikk å bruke uten å kjøpe ettermarkeds ventiler som er lengre.

 

Innsug: Torker II

 

Forgasser: Holley 750 dobbelt pumper (tror den er litt liten)

 

Innsug, kam og bakaksel utveksling tilsier at jeg burde hatt et 2 plans innsug. Men virket veldig bra før noen begynte å knote med forgasser oppsetet mitt. Power ventilen er feil i forholdt til det vakumet jeg har i motoren. I bunn og grunn bestod mitt oppset av å pøse inn så mye bensin som mulig. Det virket :D ,forgasseren er helt ppå tryne pga at power ventilen er feil så jeg lot flotørkameret renne over for å få nok suppe inn. Som sakt spant denne bilen ut andre gir med 2.41 utveksling bak, dvs opp til 160km/t.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by T/A 455

Starta Trans Amen på nytt idag, denne gangen fant den ut at den bare skulle virke. Trenger bakdekk sponsor! :D

 

Huff huff...dekk ja..... kjøpte dekk idag jeg.....spørs hvor lenge de holder...:D

 

Men HUFF....har du 2,41 utveksling ?.....jeg syntes jeg hadde mye på den gamle min jeg...(3,08) har 2,73 nå da.....bilen hår greit forde,men når jeg girer til 3'de er turtallet på 3000 rpm igjen....skulle vært så 4,500 rpm.....det hadde vært lugnt....;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da i det minste manuell girkasse. Girkassa mi er vakuumstyrt og ikke særlig fornøyd med det lave vakuumet jeg har. Girer fra 1 til andre i 80km/t, dvs ca 4000rpm :( . men klarer meg bra pga dreimomentet. Er rundt 400hk ved det turtallet, men kunne godt tenkt meg å fått ut alle 500. Må ha annen bakaksel, bilen virker best fra 100-180km/t (andre gir, fra ut hele giret der av en eller annen grunn). Men er vell kanskje upopulær nok blant ikke amcar frelste her i byen :rolleyes: .

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår