icecold- Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Heisann. Vurderer på det sterkeste en Golf me diesel me tanke på drivstoffskostnader. Kjenner litt til VW's Tdi motorer og liker dem veldi godt. Det jeg lurer på er hvor stor forskjell det er på Tdi i forhold til Tdk. Vet at der er 15 hk, men blir Tdk'n alt for daff??? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Har ikke kjørt noen av dem. Men må huske på at TDi'n kan du chippe og få ganske mer ut av bare med det (30-40 hk?). TDK'n som har mekanisk injection er verre å trimme, men er som regel mye billigere da. Kan jo sette på en DIGER intercooler og justere opp diesel-trykket da. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Tdk går "greit" nok men ikke altfor holdbare motorer...(søk litt på det her på forumet) Kjøper du TDI 90 hk og chipper blir det vel ca 115 hk i den og er litt bedre enn 75 hk... :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Du får spørre Golf 3 GTD Special :D Han har en 75hk TDK som ser ut som den kan gå 400km/t :D Han har plundret litt med den så han kan gi deg bakdeler og fordeler med den bilen :) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 morn dere TDK tvilere :D TDK motorer er LANGT i fra svake motorer, og er på lik linje like slite sterke som en TDi. og visst noe annet er sakt eller ment, er jeg klar til å kofrontere dem, og dem som sier at det er dårlig feste mekanisme på reg.hjulet på kam akslingen, vet ikke helt hva dem sankker om. Orginalt går dem litt dårligere ja, men det er mye letter å billigere å "trimme". Ved å montere en IC, og skru litt på turbo trykket og diesel trykket, så går denne vell så bra, og om ikke bedre enn en TDi, selv med chip..... Dem lader lett over 1 kg, men om det er sunt vet man jo ikke, men er hvertfall en på vw audi forumet, som hadde en jetta, som han lada over 1,4-1,5 med, og den var gått nesten 100 000 med dette trykket, og runda snart 400 000 nå, og der var han også bare bytta normale slitedeler...... TDien er som oftest dyrer i innkjøp, men er da nyere motor teknologi, og evnt mere dreiemoment enn i TDKen.... Forbruket vil jeg tørre å påstå er omtrent det samme... og visst det sku være no mere, så bare spør i vei mvh Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special morn dere TDK tvilere :D TDK motorer er LANGT i fra svake motorer, og er på lik linje like slite sterke som en TDi. og visst noe annet er sakt eller ment, er jeg klar til å kofrontere dem, og dem som sier at det er dårlig feste mekanisme på reg.hjulet på kam akslingen, vet ikke helt hva dem sankker om. Nei, hatt TDK selv og vet om 3 andre biler med samme motor som har hatt problemer .... :rolleyes: Og problemet du nevner har vel bare vært på 3 av de, den siste ble det bytta motor på og vraket kort tid etterpå.. Men ikke noe vits i å ødelegge tråden for å krangle om det, bare føler at jeg har holdbarhet til å si at de motorene ikke er så bra... ;) Back to topic. :) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golf-espen Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 hadde også tdk for ikkje lenge siden, var fornøyd med den, men ville over på bensin..orka ikje diesel kaklinga lenger heh..einaste probleme eg hadde var at dynamoreimå røyk å strammehjulet til den..ellers ingenting! var alltid full kjør ut på alle gir, holdt for det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leifk Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Har kjørt begge to variantene, og har selv en 1.9 tdi. To heilt forskjellige biler i standardutgave ihvertfall. Tdk`en e heil grei, tdi`en går meget bra te å vær ein 90 HK. Mye bedre enn tilsvarende bensinmotor. Ulempen e litt dieselstøy på tomgangsturtall, men skyvet oppover girene oppveier dette. Dessuten e forbruket genialt lavt, kjøre min på ca 0,5 med aktiv kjøring ( 0,42 på langkjøring og motorveikjøring). Siter - Leifk - - 1994 modell Golf GL 1.9 tdi - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icecold- Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 ka e prisen for en grei tdi ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leifk Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Betalte 55 000 for min 1994 modell 1.9tdi GL som va kjørt 134 000 km. Dette e for bortimot strøkent eksemplar, med noe ekstrautstyr. Siter - Leifk - - 1994 modell Golf GL 1.9 tdi - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icecold- Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 D var billig synes jeg. Har du gjort mye med bilen da, chip f.eks? Hvordan er det med forsikring på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leifk Skrevet Mai 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 Fikk bilen for 1 uke siden, så lite er gjort. Men badlook front kommer på, det samme med emblemfri grill. Ellers skal bilen chippes rett etter sommerferien. Min bil er forsikret på min far med 60% bonus, og jeg betaler da 4200 med full kasko, leiebil og heile pakka. Betraktelig billigere enn gti ihvertfall. Siter - Leifk - - 1994 modell Golf GL 1.9 tdi - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icecold- Skrevet Mai 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2004 har søkt litt rundt og klarer ikke å finne noe tilbud i nærheten av din så du har nok gjort et godt kjøp.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg