mono Skrevet Juli 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2004 tror jeg trenger en tur på fylla, klarte å måle og kappe skjeivt av en eller annen grunn, men har funnet på en god ide ang. festing av filter og slikt, får prøve igjen i morgen, bare jeg får det helvetes målet korrekt. rart når bilen høres ut som en 200sx... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 nå begynner jeg å lure litt... skal det gjøres noe med LMM (luft mengde måler) når du monterer ett åpent luftfilter? kan det ta noen skade og ikke koble denne til og hvor skal man gjøre av den? eller er det bare på nyere biler LMM er viktig? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Hvis du har LMM må du bruke en overgang for å montere filteret. Du skal ikke fjerne den. Den som sitter på min motor er en mekanisk type. Det vil si at når motoren suger luft endres spjelddtillingen til LMM og ett potensiometer gir ett signal ut til ECU om hvilken stilling spjeldet står i. Dette avgjør hvor mye bensin motoren skal få. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 regner med at jeg ikke har LMM da? har kjørt med åpent luftfiler en stund nå uten problemer... eller er det LMM på 92 mod GL? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 Det ser du jo selv når du åpner panseret. Den sitter i såfall på luftfilterboksen din, og så går det en stikker med noen kabler ut av den. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 6, 2004 Rapporter Share Skrevet September 6, 2004 er noen duppeditter på ene sida av luftfilter boksen.. den kortsiden mot kupeen..altså nordover :) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 Hmm.. det er sikkert vakuum slangene for varmluft spjeldet du tenker på. To tynne slanger som går inn på siden der. Du vil se det om du har LMM for da er den festet på toppen av boksen. Du hadde vært nødt til å ta ut stikkeren til den for å i det hele tatt kunne åpne luftfilterboksen og bytte filteret. Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 tror lmm sitter nærmere innsuget på 1.8 i allefall.. mener og ha hørt at det kun er 2.0 l som har lmm på selve boksen.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a|ien Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 er det noen som vet hvor jeg får tak i overgang til åpent luftfilter på min 2.0L ?? LMM sitter festet rett i toppen av boksen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 7, 2004 Rapporter Share Skrevet September 7, 2004 ok, men da gidder jeg ikke bry meg med Tanke på LMM på min 1.8 :) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet September 13, 2004 Rapporter Share Skrevet September 13, 2004 Alu plater leder varme utrolig godt, derfor rørleggere somregel legger vannbornvsrmerøra sine i alu plater utover hele gulvet, så om det er om å gjøre å ikke få det varmt vil jeg anbefale å ikke bruke alu plater eller rør. mener jeg hvertfall Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeez Skrevet September 16, 2004 Rapporter Share Skrevet September 16, 2004 Leder det godt varme, så leder det godt kulde.. som varmeavviser går det jo bra, men for å bevare det kalde lufta i røret og unngå at den blir oppvarma på vegen er jo det beste såklart å isolerere røret. Siter Volkswagen - Da weißt man, was man hat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg