Ole-H Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Får en "dunk" lyd hver gang jeg kjører over dumpler. Virker som det bare er på venstere siden bak. Hva kan dette være for noe? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Støtdemper? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by westside Støtdemper? Er nye støtdempere bak med nye fjører Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Kan være eksosanlegg som slår på bakaksel. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by trra Kan være eksosanlegg som slår på bakaksel. Har sett etter, fant ikke noe merker eller no tegn til at den slår borti bakakselen Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Løs eller defekt støtdemper... Forbruksvarer :P Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by wabby Løs eller defekt støtdemper... Forbruksvarer :P Lyden var der føre og etter at jeg byttet støtdemper så tviler på at det er det Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Foringer? Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabben Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Har nettopp byttet støtdempere og fjærer selv og fikk det samme problemet. Løsningen var at jeg ikke hadde skrudd til toppmutteren på støtdemperen hardt nok. Det medførte at når jeg kjørte i en hump ble mutteren dyttet opp og jeg fikk en "dunk" lyd når mutteren traff metallet i fjærinfestningen på vei ned igjen. Enkelt å sjekke om det er det som er feilen dersom du ser toppfestet. Dersom du ikke ser det slik jeg opplevde bak på Mazdaen, kan du også kjenne det når du gynger på bilen. Siter Mvh Rabben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 har akkurat det samme på min golf 3..høyre bak. der er det skiftet støtdempere bak, en gang i tiden.. Er dette lett og skru til? hater den lyden, og jeg blir mer og mer sint for hver gang Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabben Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Mandel Er dette lett og skru til? hater den lyden, og jeg blir mer og mer sint for hver gang Det er enkelt å skru til dersom du har 17 eller 19 mm mutter. Får da kjøpt verktøyet du trenger til en billig penge på f.eks biltema. Jeg har 22mm mutter og da jeg ikke fikk tak i det uten å betale (veldig)mye penger brukte jeg en rørtang kombinert med en slangeklemme av gummi (for ikke å skade/ripe demperen) for å holde fast øvrde del av demperen under bilen mens jeg strammet mutteren inne i bilen. Fungerte utmerket for meg det :) Siter Mvh Rabben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 oki, jeg får få med en hjelpsom venn til og holde fast demperen i hjulbua da. legger ut nytt svar om jeg får det til :D Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOSJ Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Ole-H Får en "dunk" lyd hver gang jeg kjører over dumpler. Virker som det bare er på venstere siden bak. Hva kan dette være for noe? Dette høres ut som bakaksleforinger. Hadde dette problemet på en 96 Vento. Siter VOSJ Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by VOSJ Dette høres ut som bakaksleforinger. Hadde dette problemet på en 96 Vento. Har en liten tru på dette selv jeg siden lyden var der føre og etter jeg byttet dempere. Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 var ute og skrudde litt noh.. Stramma den demperskruen bak. det tok vekk den verste klakkinga som ga utslag når jeg bare kom over en liten ujevnhet Men når jeg står bak bilen og presser den ned mot bakken, så kommer det fremdeles klakkelys..har konstatert at det ikke kan være fra støtdemperen lenger. Det er noe i akslinghøyde. Det sitter ikke orginalt eksosannlegg på den, men emfei fra katta og bakover.. Tenkte da at det kanskje var det, siden det ikke er orginal eksosen. Men jeg la meg under og så, og eksosen berørte ikke akslingen. Høres aller mest ut som om det kommer fra eksosen, som kommer borti noe, men jeg er jammen ikke sikker. Skal sette på effektannlegg i juli, så jeg får håpe det blir borte da..:) Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg