Gå til innhold

Tåkelys, justering og montering

Ranger emnet


srednA

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et sett med tåkelys og blinklys i ett. De som er blanke, sikert sett de på autospar eller lignende. koster rundt høvdingen.

 

Jeg har litt problemer med å justere dem ned samtidig som jeg fester det ordentlig. Jeg har lagt noen skiver mellom for at dem skal lyse mere ned, og det fungerte. Men jeg syntes de er så løse, de henger jo bare i to skruer.

 

Er det noen annen måte å feste tåkelysene for å få dem mere faste?

 

(dette er i en orginalfanger i orginal hull)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

orginalt så er dem festet med er "stag" på ene sida, dvs en liten metall pinne som er klipset fast på noe greier, andre enden er det ett klips som går rundt en plast dings, ett helvete å få dem løs, sleit sikkert en time sist jeg bytta pærer, tilslutt bare røska jeg dem ut.

VW Volf Mk3

 

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det fulgte ikke med noe metall klips hos meg, kun to stk. og de brukte jeg på blinklysa... Ja det ser ut til at det er et hull for dette i fangeren også i lykta...

 

Hvordan justere orginale tåkelys da? (de som er runde inni)

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandal:

Har du prøvd å bygge dem litt ut med skiver. Jeg bygde mine ut ca. 3mm på den øvre skruen. Tåkelysene lyste under hovedlyktene, de lyste over dem før jeg gjorde det, men syntes det er for skarp enda jeg da...

 

Er ikke så veldig begeistra for klare tåkelys-glass, liker heller de gode gammle tykke, er heller ikke så skarpe og gir bedre spredning syntes jeg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Jeg har de samme lysa og sliter med at de lyser for høyt. At de er sterke er vel ikke så mye å få gjort med men at de lyser høyere enn fjernlysa er ille!

 

Jeg festa de med metallklipsen bak hver skrue(2). Prøvde å justere de en gang med å legge metallklipsen mellom det øverse skruehullet slik at lysa ble pekende nedover.

Men da klarte jeg ikke å få klipsa blinkersene ordentlig på, så jeg måtte ha det sånn som jeg først monterte de :/

 

Hvis det finnes svakere pærer(10w elns) så hadde det vært konge!?

 

 

Mvh

KnustEgg

<<KnustEgg>>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår