Gå til innhold

Ule lyd

Ranger emnet


Junior High

Anbefalte innlegg

Noen so mvet hva som kan gjøre at bilen min uler:( ??

Det er når jeg kjører på en ca. 3000 omdreininger eller mer i 1 gir det er verst.. så hører jeg den godt visst jeg drar på i 2 gir og litt i tredje.. Bilen er en 1.8i.

Har en kompis med samme prblm men han har en corolla, han fikk vite det var dynamoen..

Håper det er noen som har peil.. jævlig irriterende lyd

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs da.. Sånn dyp ule-lyd er eksos eller innsug mens sånn "Hvining" er som regel dynamoen ja....

Tips: som regel så skyldes dette slitt reim, men også slitte hjul. Hvis hjula til reimdriften er slitt, så blir det ikke noe "tak" i sidene av reima og den vanvittige irriterende lyden kommer.. Prøv å dryppe bare litt tynn olje på reima mens motoren sviver, og blir den stille da, så har du noen drivhjul å skifte :) Gjorde akkurat dette...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tobias1600

Hvis lagrene er slitte i dynamoen, er det noe vits i å overhale disse? Mulig å gjøre dette selv? Om ikke, noen som har billig dynamo til meg?

 

golf II finns det flust av.. ta kontakt med en lokal bilopphugger..... ikke store kostnadene...

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en til å sitte inne i bilen og gi gass. Hvis du har et passe langt og ikke for tykt stålrør eller lignende så setter du det inntil dynamoen og legger øret inntil den andre enden. Røret vil lede lyden litt unna motorbråket og du kan lettere finne ut om det er dynamoen som synger på siste verset...

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår