Gå til innhold

Hjelp..Corra går ikke reint..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

Originally posted by RSG60

Du kan koble ut ISV ja. Så vidt jeg veit er det flere i statene som har gjort dette. men aldrig koble ifra med motor/tenning på.. når du har tatt den av, starte motor og ta en prøvetur.

 

ISV har et spjeld, som slepper eksta luft inn i manifoilen når dette skulle vere nødvendig, men det har i mangen tilfeller vist seg like bra uten..

 

Den nye digifanten, er den fra en G60 motor?

 

At den ikke har feilkode funksjon trur jeg kommer av at den er eldre enn 91/92.. før ca det var det kun ABS feilkoder som kunne leses av i kontaktene ved girspaken.

 

Da skal dette definitivt prøves i morgen. Men vil ikke ECU da gå i nødmodus igjen? Klart, da luker jeg jo ut om det er ISV som lager hele, jævla kebaben, og det kan jo være greit. Kopling med motor igang, det har jeg ikke helt troa på,så jeg bruker å gjøre dette uten liv i motoren.

 

Den nye Digifanten er fra en Corrado som ble overkjørt av en trailer. Var litt flat i fronten, men fanten var hel! Min bil er en -89 modell, hvem modell den flate var, det vet jeg ikke. Men tydelig at det ikke går å lese feilminner på disse, men hele er de, og virker gjør de begge fantene mine også...

 

Begynner bli litt lei, kanskje heller kjøpe ny motor? Fra møller m/komplett ledningsnett...?? :D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by RSG60

hehe, tipper lommeboka blir litt lei og da..

 

Lommeboka er drittlei, den...håper jeg finner ut av dette snart, så ting ordner seg...koster, både i deler og i bensin..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RSG60

Ledningen til tomgangsbryteren?

 

fiksa det hele problemet?

 

Har ikke peil hvor den gikk videre, men pluggen går inn på spjeldet, tre ledninger, ene var revet av. Fikk skjøtet denne, bang! så gikk det strykende!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har de ikke tatt betalt for å sjekke opp i dette..når de ikke fant noe, skulle de ikke ha peng for det heller, selv ikke hos møller her i byen...

 

 

Men så har det jo gått litt peng i deler..brukt ca 3000 kr på alt..koselig! Har nå en Digifant til overs nå, kan være greit det også, så vet mann når det er byttet...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit av de å ikke ta betalt for feilsøking, for da hadde pengene rent fort..

 

kommer nok til å finne ut at pengene renner fort ved lakkering også.. brukte akkurat over 2500 i lakk til halve bilen, og så kommer jobben i tillegg..

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang lakking, er prisen alt i boks. Samme er de nye delene som skal på, så nå mangler det lit små peng som forsvant i feilsøkningen på motoren, så blir det lakking..

 

2500 kr? Var da skrekkelig billig..første lakken bilen skulle få ville havne på over 21 000 for tre liter, men nå blir det jo ikke den fargen likevell..:(

 

Men pris med lakking er klar, og gutta vet hva som skal sandblåses osv. Fast pris, ikke over ikke under, grei deal det.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var for plastprimer, metallik lakk og klarlakk med det som følger med av tynnere og herdere. en liter av hver. jobben kommer vel på et par tusen i tillegg.

 

var det kamelon-lakk da, siden den var så dyr?

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standox Liquid silver.

 

Det var planen i utgangs punktet, men lakkeringen ble for dyr til slutt. En hel lakkering, inkl lakk og det hele, og med sandblåsing av rustflekker, kommer på 12000 kr..

Men håper enda å få nok peng til liquid silver...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

 

Idle og full load switchene.... Hadde listet dem opp i mailen såvidt jeg husker...! :)

 

Hehe, da hadde du rett Erlend. Men faen, hverken jeg eller to verksteder så denne ledningen. Ikke spør meg hvorfor, men vi så den ikke..

 

Er så glad nå at jeg er helt i 100!!! Og kanskje enda litt mer...

Satser på å få justert CO, som jeg tror er grunnen til at den lugger litt enda, så regner jeg med alt er nydelig..luggingen ble mye bedre, og stoppingen, vandringen av turtallet er helt vekk!!!

 

Takker for all hjelp, Gutta!!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår