Gå til innhold

Subaru XV TPMS feilmelding

Ranger emnet


Nikonpa

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt en Subaru XV 2.0 2018 modell nylig.
Når jeg kjøpte den kom den med TPMS varsel for dekktrykk. Når jeg sjekker dekktrykk i selve bilen står det på 280 / 285 kpa(?) forran og 250 / 255 kpa bak.
I døra på bilen står det at det skal være 240 kpa forran og 230 kpa bak. Har kanskje ikke noe å si om det er litt mer enn hva som står oppført?

Men til problemet. Der jeg kjøpte bilen fikk jeg beskjed om at det kun er merkeverksted for Subaru som kan ta bort TPMS feilmeldingen da man trenger en Subaru PC. Er dette korrekt?
Har ikke kontaktet et Subaru verksted enda, da det nærmeste er 1 time og 45 minutter unna og ingen svarte på tlf i går.
Men greit å vite om noen her har peiling på sånt? Litt kjedelig å må kjøre nesten 2 timer hver gang jeg får feil på dekktrykk eller hvis jeg skifter fra vinter / sommer hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TPMS-systemet gir varsel om dekktrykk er utenfor forhåndssatte verdier. Har du prøvd å justere lufttrykk til det du skal ha iht spec, så kjørt en tur. Mulig systemet da resetter seg selv? Kjenner ikke helt til hvordan Subaru sitt TPMS-system fungerer, men forstår de ikke har en resetknapp, noe jeg finner lite logisk. 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan prøve å tappe ut litt luft å fylle til det som skal være.
Har mulighet til å endre TPMS 1, TPMS 2 og TPMS 3, men ingenting som tilsier hva dette betyr. Ikke funnet i intruksjonsboka heller.

Men som du sa, har ikke funnet noen reset knapp, noe som er litt rart egentlig. Eneste som står i instruksjonsboka ang. TPMS er at det er om dekktrykk og at man skal sjekke med verksted om det er feil på sensor eller lignende.
Men skal gjøre som du sier. Skal sjekke at dekktrykket er sånn som det skal være også se om feilmeldingen da kommer bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige valgene du har (TPMS 1/2/3) er nok forhåndsvalgte verdier der en kan være sommerdekk og en er vinterdekk. Er det en knapp for å veksle mellom disse? I isåfall, prøvd å holde den inne (reset)? 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår