gotthard Skrevet April 10, 2024 Rapporter Share Skrevet April 10, 2024 Håper noen kan svare meg på dette. Radiatorviften virker ikke men om jeg tar av kontakten til temp sensoren som sitter på nedre radiator slangen starter begge viftene. Betyr det at sensoren må byttes? Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mai 3, 2024 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2024 Sensoren som sitter der er en temp. Bryter den slutter kretsen når kjølevann blir så varmt at den trenger vifte for å kjøle ned radiator. To vifter tyder på at du har ac på bilen hvor mange ledninger går inn på denne bryteren? Er det mere enn to, isåfall om det er flere vill viftene starte på fult pga motorstyring opplever defekter i kretsen. opplever du at kjølevann eller temp måler viser overoppheting? Vist f.eks en termostat står konstant åpen vill det bli mindre tilfeller av bruk av viftene. sjekk om ac virker og se om viftene starter når du aktiverer ac. Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg