Gå til innhold

Nødmodus

Ranger emnet


Tore Jonassen

Anbefalte innlegg

I have a VW passat blue motion 1.6 TDI 2015 mod. My problem is that the engine goes into emergency mode up to several times by cold engine. The incandescent lamp starts flashing. This happens at every startup when it starts to get cold in the weather and throughout the winter. In the summer, everything is ok without any problems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk forum og norsk er selvsagt godtatt. 

At er VW-verksted ikke finner ut hva som er galt høres veldig merkelig ut. En blinkende lampe for motorfeil, med påfølgende nødmodus, vil alltid gi en feilkode. 

Se om du finner noen nær deg med VCDS som kan ta diagnose. 

 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. De fant en feilkode som har vært regelmessig, oppstått gjentatte ganger, og de skiftet en oljeventil som de kalte det. Men feilen dukket opp igjen ganske snart.

Rettelse: Det er glødelampen som begynner å blinke og motoren går i nødmodus, ikke motorlampen...

Motorlampen kom når glødeplugg på cylinder nr 4 ble defekt. Men det er ok nå etter at jeg skiftet denne. Skulle kanskje ha skiftet alle samtidig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

23 timer siden, Tore Jonassen skrev:

Rettelse: Det er glødelampen som begynner å blinke og motoren går i nødmodus, ikke motorlampen...

Blinkende glødelampe og motorlampe som lyser betyr begge motor/-sensorfeil, mange dieselbiler har kun glødelampe. 

Defekt glødeplugg vil gi feilkode og tregstartet motor, men vil ikke medføre nødmodus. Altså er ikke glødeplugg synderen. Du må nok få tatt en ny diagnose da det er en bråte med potensielle ting som kan medføre nødmodus, nokså umulig å gjette seg frem til feilen 😉 Fant du ingen i nærheten av deg i linken jeg la med? 

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei igjen

Jeg har nå skiftet alle glødepluggene. Nr. 3 er en plugg med trykksensor. Denne er også skiftet. Jeg har også tatt diagnose og den har feilkode P069700 - Sensorreferanse spenning C krets/åpen. Permanent.

I tillegg godtar ikke motoren glødepluggen med trykksensor. Da går den konstant i nødmodus. Så jeg kjører uten den tilkoblet. Kanskje du har noen tanker om hva det kan være? 

mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår