Tore Jonassen Skrevet Januar 16, 2024 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2024 I have a VW passat blue motion 1.6 TDI 2015 mod. My problem is that the engine goes into emergency mode up to several times by cold engine. The incandescent lamp starts flashing. This happens at every startup when it starts to get cold in the weather and throughout the winter. In the summer, everything is ok without any problems. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2024 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2024 There are several things that can cause limp mode, the only (correct) way to locate the problem is to perform a diagnostic test. passatbil22 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Jonassen Skrevet Januar 16, 2024 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2024 Hei, kan jeg skrive på norsk her? Problemet er at VW verkstedet ikke finner feilen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 16, 2024 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2024 Norsk forum og norsk er selvsagt godtatt. At er VW-verksted ikke finner ut hva som er galt høres veldig merkelig ut. En blinkende lampe for motorfeil, med påfølgende nødmodus, vil alltid gi en feilkode. Se om du finner noen nær deg med VCDS som kan ta diagnose. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Jonassen Skrevet Januar 17, 2024 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2024 Takker for svar. De fant en feilkode som har vært regelmessig, oppstått gjentatte ganger, og de skiftet en oljeventil som de kalte det. Men feilen dukket opp igjen ganske snart. Rettelse: Det er glødelampen som begynner å blinke og motoren går i nødmodus, ikke motorlampen... Motorlampen kom når glødeplugg på cylinder nr 4 ble defekt. Men det er ok nå etter at jeg skiftet denne. Skulle kanskje ha skiftet alle samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2024 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2024 23 timer siden, Tore Jonassen skrev: Rettelse: Det er glødelampen som begynner å blinke og motoren går i nødmodus, ikke motorlampen... Blinkende glødelampe og motorlampe som lyser betyr begge motor/-sensorfeil, mange dieselbiler har kun glødelampe. Defekt glødeplugg vil gi feilkode og tregstartet motor, men vil ikke medføre nødmodus. Altså er ikke glødeplugg synderen. Du må nok få tatt en ny diagnose da det er en bråte med potensielle ting som kan medføre nødmodus, nokså umulig å gjette seg frem til feilen 😉 Fant du ingen i nærheten av deg i linken jeg la med? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Jonassen Skrevet Januar 19, 2024 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2024 Hei, jeg fant han som er i området Verdal, men jeg har ikke fått noe svar enda. Jeg prøver senere i dag igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2024 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2024 Mange rundt om i Norges land har VCDS men få er flinke til å tilby andre hjelp til diagnose. Du kan også sjekke på facebook, er en norsk side der for VCDS. passatbil22 reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Jonassen Skrevet April 15, 2024 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2024 Hei igjen Jeg har nå skiftet alle glødepluggene. Nr. 3 er en plugg med trykksensor. Denne er også skiftet. Jeg har også tatt diagnose og den har feilkode P069700 - Sensorreferanse spenning C krets/åpen. Permanent. I tillegg godtar ikke motoren glødepluggen med trykksensor. Da går den konstant i nødmodus. Så jeg kjører uten den tilkoblet. Kanskje du har noen tanker om hva det kan være? mvh Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg