Gå til innhold

Opel Vectra A Vinterprosjekt

Ranger emnet


KevinP

Anbefalte innlegg

Her er mitt prosjekt.

Kort oppsummert av modellen: Vectra A 91' med C20NE

Bilen når jeg henta den

Obligatorisk HenteBilde.jpg

Motor 1.jpg

 

Motor 2.jpg

 

Bilen har blitt lite brukt, og gikk ut på EU i 2019. Kun gått 136.000km når jeg henta den. Fikk 18 2'er feil på EU, overaskende nok ingen rust bortsett fra eksos og bremseskiver. Nå har jeg iallfall fått EU Godkjent bilen.

 

Holder på å ta en service og bytte litt slitedeler nå i først omgang.

Foreløpig har jeg bytta Plugger, pluggledninger som var spist på av mus (som bildene viser), jordingskabel pga mus, ServoReim, DynamoReim & RadiatorVifte (gamle var gåent lager i). Biler ser ellers lik ut per på. Men pga EU (sprekt baklykt) fikk jeg tak i en facelift baklykt. Så står med 2 forskjellige baklykter nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • KevinP changed the title to Opel Vectra A Vinterprosjekt
På 11/8/2023 den 4:55 PM, xr4ti skrev:

Gøy med prosjekt. Ser ut som et godt utgangspunkt. Videre planer?

Med inspirasjon fra min far sin gamle så har jeg photoshoppa den, Også på sikt få tak i en 4x4 turbo og hive alt over på den. De litt større planene er Hellakering i SkylineBlå (BaysideBlue), Vectra B Speil, Håndtak, Muligens Sierra baklykter, E34 Grøftelys, E36 Spoiler og E36 frontlykter da det såvidt finnes stylinglykter til vectra bortsett fra angel eyes. Men er mye arbeid mye av dette, og om det i det heletatt blir fint. Så får bare ta det litt som det kommer. Første prioriteringa er å bli ferdig med service og fikse høyttalerene da kun førerdøra spiller😒


Legger ved bilde av min far sin gamle (bilde 1 & 2) og den dårlige photoshoppinga mi (bilde 3 & 4)spacer.pngspacer.pngspacer.pngspacer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært lite til ingen oppdateringer ettersom jeg venter på å få bytte Toppdekselpakninga og bilen bare har blitt stående i mellomtiden. Vil ikke prioritere styling og sånt før jeg vet at bilen går som den skal. Men imorra blir toppdekselpakninga bytta, så da blir det mer oppdateringer framover😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/14/2023 den 8:35 AM, KevinP skrev:

Vil ikke prioritere styling og sånt før jeg vet at bilen går som den skal. 

Det er veldig fornuftig. Det er mange som har gått på en smell etter at de har rivd bilen i fillebiter og begynner på alt med en gang. Ta en ting av gangen og begynn å samle deler litt etter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, xr4ti skrev:

Det er veldig fornuftig. Det er mange som har gått på en smell etter at de har rivd bilen i fillebiter og begynner på alt med en gang. Ta en ting av gangen og begynn å samle deler litt etter litt.

Ja kjenner til sånne folk, bare noe tull. Nå har jeg testa bilen å den går som den skal, så blir å fullføre servicen imorra, så tar jeg litt etter litt av stylinga som det kommer etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår