Luksme Skrevet Oktober 11, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2023 Gjorde et clutch skifte på en audi a4 b7 i desember 2022-2023. Nå (oktober 2023) har det oppstått et problem. Bilen er så vidt kjør 500km når jeg klemmer inn clutch pedalen så slipper ikke clutchen helt. Den er hard å få i gir, ruller med clutchen inne, og raker når jeg setter den i revers. Clutchen tar også utrolig tidlig, trenger ikke å løfte foten mye mer enn 3-4cm. Dette er et problem som kommer og går, en dag funker clutchen feilfritt, andre dager får jeg den ikke i gir i det hele tatt. Har prøvd å lufte systemet, men hjalp ikke. noen som vet hva det kan være?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 12, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2023 12 timer siden, Luksme skrev: Gjorde et clutch skifte på en audi a4 b7 i desember 2022-2023. Nå (oktober 2023) har det oppstått et problem. Bilen er så vidt kjør 500km når jeg klemmer inn clutch pedalen så slipper ikke clutchen helt. Den er hard å få i gir, ruller med clutchen inne, og raker når jeg setter den i revers. Clutchen tar også utrolig tidlig, trenger ikke å løfte foten mye mer enn 3-4cm. Dette er et problem som kommer og går, en dag funker clutchen feilfritt, andre dager får jeg den ikke i gir i det hele tatt. Har prøvd å lufte systemet, men hjalp ikke. noen som vet hva det kan være?!?! Husker ikke om disse har slavesylinder inne i girkassa eller ut det sitter en utløserarm med sylinder utenpå kassa. I så fall ble dette skiftet sammen med clutchen? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luksme Skrevet Oktober 13, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2023 På 10/12/2023 den 11:27 AM, opelduude skrev: Husker ikke om disse har slavesylinder inne i girkassa eller ut det sitter en utløserarm med sylinder utenpå kassa. I så fall ble dette skiftet sammen med clutchen? Slavesylinder, utløserlager og svinghjul ble byttet sammen med clutchen. Utløserarmen ble pusset litt ned for å få den i bedre stand Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 14, 2023 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2023 18 timer siden, Luksme skrev: Slavesylinder, utløserlager og svinghjul ble byttet sammen med clutchen. Utløserarmen ble pusset litt ned for å få den i bedre stand Høres dessverre ut som det må demonteres og sjekkes om det har skjedd noe med for eksempel trykkplata. Hvilket merke var clutchen? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luksme Skrevet Oktober 25, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2023 På 10/14/2023 den 6:48 PM, opelduude skrev: Høres dessverre ut som det må demonteres og sjekkes om det har skjedd noe med for eksempel trykkplata. Hvilket merke var clutchen? Var av type sachs. Var bestemt på å kjøpe kvalitet. Har hørt noe om forstramming, men dette gjorde ikke jeg. Kanskje det har noe med saken å gjøre🤷♂️ skiftet nettopp hovedsylinder uten noe lykke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg