JAK89 Skrevet September 5, 2023 Rapporter Share Skrevet September 5, 2023 Hei Vurderer å ta ut passasjersetet foran i min Tiguan fra 2012. Er det noen som vet om dette kan by på problemer/feilkoder elektrisk eller mtp. airbag? Så i en video på youtube at det var en ledning fra airbag systemet som gikk til setet, og en til setevarmer. Tenker å koble fra batteri før jeg begynner å koble fra kontakter, men er det noen som vet om dette vil gi meg feilkoder etterpå? Og er dette noe som jeg kan deaktivere med obdeleven? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 6, 2023 Rapporter Share Skrevet September 6, 2023 Trenger ikke kople fra batteriet. Ha tenning av hele tiden mens ledning til airbag er frakoplet, og du vil ikke få feilkode. Å kople fra batteri kan skape flere andre problemer. Og ja, feilkoder skal du kunne nullstille med OBD-11. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JAK89 Skrevet September 6, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2023 Ok, takk for svar. Mulig at jeg ikke var presis nok, for intensjonen min var å ta ut passasjersetet foran permanent. Har tatt det ut nå, og får en del feilmeldinger. Har forsøkt å deaktivere diverse airbag moduler under adaptation i obdeleven, men den er like sint. Så mulig at dette ikke går an uten å kjøre med varsellamper og feilmeldinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg