Gå til innhold

Treg kaldstart og bensinlukt

Ranger emnet


Dan-Henning Bjørndal

Anbefalte innlegg

Min Golf 1.2 TSI 2011-modell er treg på kaldstart. Hvis den har stått en stund er første oppstart lang. Jeg kinner motoren 2-3 sekund og når det høres ut som den skal starte så dør den ut. Når den da står på tomgang er det en ganske kraftig lukt av uforbrent bensins fra eksosen.

Etter første kaldstart er det ingen problem å starte motoren igjen. Da reagerer den kjapt. 

Jeg har byttet tennplugger, høytrykkspumpe og bensinpumpe uten hell. Starteren høres ikke treg ut, men det kan jo være den som er problemet?

Noen som har et forslag til hva som kan være årsaken til treg start?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår