Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Hei. Jeg har problemer med bilen. Når jeg clutcher og turtallet går ned på tomgang så dabber den ned til 500 omdreininger før den går opp på normal turtall. Også går den ujevnt på tomgang. Innimellom så funker den fint. Har sjekket vacuum ledninger osv. alt som er byttet er: luftmengdemåler, gasspjeld, coil, tennplugger, pluggledninger og lamdasonde. Noen som har noe mistanke om hva det kan være? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Jeg ville sagt lekkasje på slanger tilknyttet innsug eller MAF, men dette har du sjekket/byttet. Se over alle slanger en gang til. Har opplevd slik symptom på en annen bil, løsninger der var rengjøring av gasspjeld (TB) og etterpå ta en adaption (TBA). Skudd i blinde.... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Okei skal ta en ekstra titt glemte og nevne at slangen som går ifra veivhuslufting og opptil sylinder hodelufting som går inn på selve røret inn til gasspjeldet er byttet. Det skal vell være o-ringer på slangen fra det jeg nevnte og inn på innsugsrør til gasspjeld?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Denne du tenker på? Delenummer N90316802. På item 18 skal det være en o-ring, N90467301 (34.2x3) i nitrilgummi. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Herlig at du fant bilde ser du på del nummer 18 øverst på røret som skal inn i innsugsrør der har jeg satt på en o-ring men ifølge bildet her skal det ikke være noe o ringer så da må jeg fjerne ene o- ringen. Her ser jeg at jeg kun skal benytte o-ring 21 på sylinder topp. Kunne du sendt link til der jeg finner slike bilder du la til her? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Er bare usikker på om jeg skal ha o ring på tuppen slik som nr 21 der på den andre tippen som går inn på innsugsrør på toppen av nr 18 hvis du skjønner men ser ikke ut som st det er noe o ring der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Åjaa. Fikk ikke lest hele svaret ditt med engang men ja da skal det være o-ring der og den har jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Skulle egt hatt alt av vacuumslanger. Alt fra bremsekraftforsterker slange til tomgangsregulator som er vacuumstyrt. Er endel slanger som går inn på en slags ventil rett over gasspjeld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 37 minutter siden, Thor-otto skrev: Herlig at du fant bilde ser du på del nummer 18 øverst på røret som skal inn i innsugsrør der har jeg satt på en o-ring men ifølge bildet her skal det ikke være noe o ringer så da må jeg fjerne ene o- ringen. Her ser jeg at jeg kun skal benytte o-ring 21 på sylinder topp. Kunne du sendt link til der jeg finner slike bilder du la til her? :) https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+avant/a4/2007-454/1/103-103040/#18 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 31 minutter siden, Thor-otto skrev: Skulle egt hatt alt av vacuumslanger. Alt fra bremsekraftforsterker slange til tomgangsregulator som er vacuumstyrt. Er endel slanger som går inn på en slags ventil rett over gasspjeld. Dette? https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+avant/a4/2007-454/1/133-133004/ Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 39 minutter siden, Thor-otto skrev: Er bare usikker på om jeg skal ha o ring på tuppen slik som nr 21 der på den andre tippen som går inn på innsugsrør på toppen av nr 18 hvis du skjønner men ser ikke ut som st det er noe o ring der Ligger som merknad på item 18 at det er to tilhørende o-ringer. En er tegnet inn mot toppdeksel, den andre skal enten i nedre del på 18, evt i tilkopling der det er avgrening bakover. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Oki herlig tusentakk! Men det var en som er veldig god som jeg sendte video av hvordan bilen oppførte seg. Han mente det var tomgangsregulator som tuller som da er vacuum styrt. Vet du hvor den er? Bilen går veldig fint når den først går ikke noe fjusking eller rykk og napp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 De linkene du sendte var riktig ja:) men skal ta av hele innsugsrøret til gasspjeld og sjekke den. Vet de kan sprekke fort:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2023 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Usikker, men tomgangen på din reguleres vel med gasspjeldet (er en elektromotor integrert i gasspjeldet), derav kan TBA løse problemer med tomgang. Eller koks i gasspjeld som gjør at spjeldet går tregt. Tror ikke din har separat tomgangsregulator, vet B6 1.6 hadde det men tror ikke B7 1.6 har det. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor-otto Skrevet Mai 8, 2023 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2023 Er nok ikkenoe feil med gasspjeldet da det er helt nytt. Men må bare se over innsugsrør kan hende jeg må ha en mindre o-ring på nr 18 da den jeg har på virker litt for stort men får akkurat på låsen. Må bare prøve meg frem. Vet tomgangen min er vacuumstyrt og er ikke en egen regulator på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg