GolfG60Syncro Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by Golf 3 GTD Special Men har hørt at det er en del som sier at bilen blir for fram tung til å bli godkjent i detta landet her...... noen som vet dette med sikkerhet? mvh Vet ikke noe om dette, men jeg vet at Golf 2 VR6 ikke er kjørbart. Med en vektfordeling på nærmere 90/10 så sier det seg vel selv hva du havner ut på... En bil som er litt mer understyrt enn en spark fra 1874, og når den i tillegg er forhjulstrekt........... Velvel mamma.... Vet ingen argumenter for å ha VR6 i 2'er kontra G60, G60 Turbo, 20V Turbo osv.... Anyone....? Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by Orph Du må være den tetteste pappskallen jeg har hatt æren ( ? ) av å lese et innlegg av her på bilforumet ! Behøver ikke vøre din feil om du kræsjer, men samme faen om det er din feil eller ikke blir du nektet forsikringsoppreising hvis bilen din er ombygd og ikke godkjent ! Dessuten må jo du være verdens beste bilkjører som aldri kræsjer... Greit, biltilsynet er kanskje litt vel strenge (synes de burde bruke skjønn i enkelt tilfeller), men reglene er skrevet for å holde bilparken i Norge på et sikkert nivå ! Du er bare idiot som oppfordrer til lovbrudd... Enig med deg på denne jah :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Nå blir det sikkert en masse helvetes dritkasting gutter...... ;) Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Nå blir det sikkert en masse helvetes dritkasting gutter...... ;) jeppz, visst ikke han skjønte hintet at det innlegget ikkje passet heilt inn her........ Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zicoz Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Leste i The Golf idag om noen nye dempere som skulle bli TÜV godkjennt for produsenten før de satt igang produksjonen. Husker ikke hvor gammelt bladet var men trur det var pre-euro, og de måtte betale 3000 DM (eller euro). Kan dette virke som en pekepinn på godkjennings pris av bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 hmm hvis dem sier på BT at du kan strype motoren ned i 160 hk for å få den godkjent.. hvorfor ikke si at motoren er fra en caravelle vr6 dem er bare 140hk.... det burde være godkjent i en golf 2... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet Mai 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Hvor har de da henta 160 fra.......? Tipper på at dette var en 16v med 139 hk originalt. Man kan legge til 15% effektøkning uten noen form for godkjenning og ender da på 160 hk. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Mai 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 160 var den største motoren som var levert i norge,dvs g60,210hk utgaven brydde di seg ikke om,problemet nå er vekta,ifølge biltiløsynet er det en golf2 vr6 godkjent biltilsynet,den var tf-xxxxx reg,tatt inn som flyttegods og reg for 4 pga vekta,det er dette jeg oxo prøver å få til nå,org i vr6 er det jo 174hk,det er innenfor 15% opp fra g60,men i og med at motoren er trimmet ba di om bremsepapir på motoren... bilen blir framtung med vr6 ja,men dette gir meget bra feste fra stillestående og opp ved rask aks.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 jeg har golf 2 vr6 som er godkjent hos biltilsynet og reg med 5 seter. (men alt var godkjent i tysk fahrzeugbrief) Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by TheFANATIC jeg har golf 2 vr6 som er godkjent hos biltilsynet og reg med 5 seter. (men alt var godkjent i tysk fahrzeugbrief) Golf 2 VR6 Turbo, okei.. Den vil jeg ha mere info om :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 prøver å¨få den godkjent uten tysklandstur da:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Mai 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 har vært til biltilsynet på sjekk nå,og får den godkjent som 4seter...men....trenger regnr på en norskregistrert orginal g60 for å få vite rette totalvekter...noen som vet?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei_Hugaas Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 911 ruf - har seg sånn at jeg har kjøpt en 2,9l vr6. Lurte på om det hadde vært mulig og fått et nummer til deg så kunne jeg eventuelt fått en liste over det som er gjort med din. Trenger litt hjelp, vet ikke helt hvilke deler jeg må ha osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Mai 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Originally posted by Tarjei_Hugaas 911 ruf - har seg sånn at jeg har kjøpt en 2,9l vr6. Lurte på om det hadde vært mulig og fått et nummer til deg så kunne jeg eventuelt fått en liste over det som er gjort med din. Trenger litt hjelp, vet ikke helt hvilke deler jeg må ha osv. tlf 92600673...bare å ringe det..men tror det er værre med 2,9..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei_Hugaas Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 ja men kan hende det blir en 2.8 fra danmark, har ikke bestemt meg helt. Kan alltids avbryte den handelen i sverige men men, ringer deg i 4-5 tida så får jeg høre litt veit du. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg