Veronic Skrevet August 12, 2022 Rapporter Share Skrevet August 12, 2022 Høyre bakre brwmseskive ble rødglødende i går. Oppdaget ved tilfeldig stopp på bensinstasjon at det røk av den. Spylte den litt med en vannslange for var redd det skulle ta fyr. Skiftet klosser og skiver begge bakhjul dagen før. På onsdag. Ringte verksted i dag som sier jeg må har ødelagt skiven og at de må bytte alt på nytt. Mekaniker sier han i tillegg må bytte begge calippere, da man ikke skifter på en side. Fikk skiftet calipper venstre bak for 14 mnd siden. Så vil helst ikke skifte den igjen. Verkstedet skal ha 20000,- for jobben. Fordi jeg har ifølge dem ødelagt skiven med å avkjøle dem med vann. Jekket opp bilen selv i dag og ser at skiven som ble varm er pasta på. Har kjøpt rens og tenker å prøve å rense den og slippe regningen. Betalte 15000 på onsdag for skifte av klosse og skiver og noe annet småting. Noen som har en kommentar? Har jeg ødelagt skiven ? Den ser fin ut. Tror kanskje brekket hadde hengt seg opp. Eller pastaen gjorde noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet August 12, 2022 Rapporter Share Skrevet August 12, 2022 Ingen grunn til å skifte begge calippere om bare den ene er dårlig. Skjønner ikke hva slags pasta du har fått på skiva. Om skive har vært for varm og hurtig avkjølt så kan den ha blitt skjev. Det merker du om det rister når du bremser. Skiva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet August 14, 2022 Rapporter Share Skrevet August 14, 2022 Har kun en kommentar: Ville tatt bilen til et annet verksted. Hvor bor du ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg