Gå til innhold

Turbo får ikke ladetrykk

Ranger emnet


falchh

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har hatt litt problemer med bilen, og håper noen kan hjelpe.

 

Har en bmw 320d 2006mod med m47 motor (gått ca 175k, med turbo som ble byttet i 2015)

 

I det siste har bilen begynt å kødde seg. Startet med at bilen gikk helt fint, annet enn at jeg fikk opp feilmelding på boost sensor. Boost sensor ble så byttet, diesel forbruk gikk ned, og alt virket fint. Så, 2 dager senere, sluttet plutselig gassen å fungere. Turtallet gikk opp, men farten ville ikke øke.

 

Sjekket feilmeldinger, og fikk opp følgende

 

004530 Boost pressure control, control deviation

003F25 Charge air hose monitoring

003FF1 Air flow sensor

 

Sjekket så ledningsnett og slanger (som var oversiktlig og gikk an å se), og fant ut at nippelen, samt slangen, til en regulatorventil tilknyttet turboen var knukket av. Fikk byttet denne, og fikk opp akkurat samme feilmeldinger.

 

Var ute å kjøre for å prøve bilen igjen, men samme feil skjedde, stoppet for å sjekke og fant ut at det kanskje var en lekkasje fra en slange som gikk fra intercooleren. Prøvde å få den av uten ordentlig verktøy, fikk den ikke av, men tok den ordentlig på igjen, og plutselig fungerte bilen i en dag uten at jeg merket noe til feil, men fikk fortsatt opp feilmelding på Charge air hose monitoring.

 

Samme feil skjedde igjen, byttet luftmassemåleren, prøvde å kjøre bilen igjen, men samme skjer, annet enn at det nå er andre feilmeldinger som dukker opp.

 

0041AB Boost pressure sensor

3F03 Boost pressure sensor signal

004063 Ambient pressure sensor (in the control unit installed), signal

 

Fant ut på denne kjørturen at når motoren kutter gassen, mister turboen fullstendig ladetrykk. Men hele tiden har jeg startet bilen, bilen har fungert, kjørt den litt, og så har turboen mistet ladetrykk, så kan jeg kubbe den, starte den igjen, og den virker helt fint et stykke.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre lengre, da jeg føler jeg har prøvd det meste. 

 

Noen som har noen råd, eller vet hva som kanskje kan være problemet?

 

Til info er feilmeldinger lest av, og slettet, med carly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår