Jump to content

Luft i drivstoffsystemet (diesel)

Rate this topic

jensarven
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg prøver meg på saker jeg ikke kan, særlig på min gamle Partner fra 2008.
Jeg skiftet akkurat pakninger på dysene, da det lakk fra 2 av dem.

Problemet nå er at bilen vil ikek start, og jeg mistenker at den ikke får drivstoff. Jeg løsnet den ene "føderen" på den ene dysen ,og det kommer ingenting ut.
Mistenker at jeg har holdt på så lenge at det er luft i systemet, og at drivstoffmotoren ikke pumper.

Prøver å se på youtube, men ingen motorer er tydligvis like.
Har pumpet på den manuelle pumpen på toppen, men den virker til å kun være "returen" fra dysene. Sliter med å finne drivstoffpumpen men hører en lyd på baksiden av motoren - der en ikke kommer til :/

Hva kan jeg gjøre?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By mesmra
      Heisann. Jeg har et problem med en 2003 A4 Avant Quattro B6 8E5 2.5 V6 tdi AKE 180hk. Bilen starter og kjører aldeles normalt, men spontant slutter turbo å slå inn og motorlyden endres. Lyden blir skarpere, som om man hører metallet som beveges tydeligere. Den blir treg på gassen, og nekter å passere 3k rpm. Om jeg setter den i fri og setter klampen i bånn drar den seg opp til 3k rpm, blir liggende der litt, og slepper deretter av på gassen av seg selv (selvom jeg bånner den). Rett før den kommer ned til 2k rpm blir motorlyden normal igjen og feilen forsvinner, hvorpå motoren drar opp på 4k rpm i full fart og kan kjøres normalt. 2 minutter seinere er feilen plutselig tilbake. Dette forekommer uavhengig av motortemperatur. Jeg har blenda EGR (og åpna den igjen), skifta MAF og MAP, bytta de to elektroniske ventilene bak venstre lykta, bytta trykkregulatoren ved dieselfilteret, justert innsprøytning (og justert tilbake da det ikke hjalp), sjekka alle slanger etter lekasjer, rensa innsugsventilen som regulerer innsugsluft, bytta bremselyssensor (ikke relatert), bytta veivgiver og rensa turboen. Jeg har også gjort aktive målinger under kjøring og merket at idet feilen inntreffer går boost trykket til null. Alle feilkodene jeg hadde da jeg begynte er borte, med unntak av ikke relaterte ting som komfortelektronikk og slikt. Setter stor pris på om noen vet gode råd, for jeg er grundig lei.
    • By tomhel01
      Har 2007 modell 320d, E92. Har ujevn tomgang, men kan merkes opp til 2000 omdr.
      Testet dieselretur fra dysene og det ser ut til en eller de tre andre har noe feil. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Ingen feilkoder.

VID_20200413_201400.mp4.fe0dedb25262003fc30dfdc7d4f117a8.mp4 VID_20200413_201400.mp4.fe0dedb25262003fc30dfdc7d4f117a8.mp4 VID_20200413_201400.mp4.fe0dedb25262003fc30dfdc7d4f117a8.mp4
    • By Astrid the B8
      Heisann. Har hatt et problem på de siste tre bilene jeg har hatt. Og det er at bilen varierer helt sykt hvor sterk den er. Det ene gasspådraget gir den full pupp og går som juling, mens ut av neste kryss så virker det som jeg mister mye av kraften. Samme er det i oppoverbakker. Noen ganger virker det som bilen tusler fint oppover, mens andre går den litt tyngre. Bilen jeg har nå er en A4 B8 2.0tdi 170, steg 2 chip + dpf og egr delete.
      Begynner å bli rimelig frustrert over dette. De andre bilene jeg har hatt var og VAG
      TAKK PÅ FORSKUDD:))
    • By aijfegut
      Hei!
      Vi skal kjøpe en bruktbil i prisklassen 240 000 +/-, men vi er veldig usikre på hvilke drivstoff vi skal gå for. I 2011 kjøpte vi en Octavia 2009 diesel som vi har vært veldig fornøyd med, men på grunn av mye småkjøring slet vi veldig med tett partikkelfilter og brukte tusenvis av kroner på ny EGR kjøler osv. Etter dette frister det ikke med ny dieselbil. Men så er jo denne bilen en 2009 modell og kanskje en 2016/2017 dieselbil klarer å håndtere småkjøring mye bedre? Hva er deres tips når det kommer til valg av drivstoff? Vårt kjøremønster er stort sett småkjøring med kort vei til skole, jobb og fritidsaktiviter, men en tur til hytta på fjellet (40 mil t/r) noen ganger i året. 
      Ladbar hybrid peker seg kanskje ut, men vi har kun tilgang på vanlig 16A kontakt ute og de aktuelle bilene der er noen titusen dyrere enn det vi har tenkt oss (typisk VW GTE).
      Vi har to små barn og avhengig av plass så derfor er ikke en ren elbil aktuelt pgr. av pris.
      Ev. hvilken bil ville dere kjøpt i denne prisklassen tatt i betraktning vårt bruksmønster og behov?

På forhånd takk for hjelpen!
    • By Momentum
      Hva er forbruket på din Rav4 under forskjellige forhold? 
      Ser dette er et spørsmål som gjentar seg mye her på forumet, særlig då med folk som vurderer å kjøpe og vil undersøke litt i forkant. Men gjerne greit for oss som har disse bilene og vite hva andre bruker, kanskje noen til og med begynner å lette litt på foten xD
      Tenker dess mer info dess bedre, dvs modell, motor, girkasse, dekk, målemetode(kjørecomp/tripteller), takstativ(boks, grind),hengerkjøring o.l.
      Har personlig erfart at kjørecomputerne på litt eldre biler viser endel feil.
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy