philliez Skrevet November 2, 2021 Rapporter Share Skrevet November 2, 2021 Hei! Har en Peugeot 508SW 2012 som vi har skiftet bremseklosser bak på, etter litt frem og tilbake, så låste bremsevaieren seg og vi måtte bruke nødhåndtaket som sitter under girelementet. Nå uler det bare jeg åpner døra og får feilmelding på håndbrekket, men den slår seg ikke på automatisk da jeg slår av bilen, som før. Men da jeg kjører, kan jeg bruke knappen til håndbrekket, som et manuelt håndbrekk? Har sjekket i instruksjonsboka og fulgt de tipsene der, uten hell! Alle svar tas i mot med STOR takk ! Har prøvd å lese meg litt på nettet, uten hell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 3, 2021 Rapporter Share Skrevet November 3, 2021 Usikker på akkurat denne bilen, men på en del biler så, må du inn med diagnoseapparat for og fortelle bilen at det skal skiftes klosser og dermed får satt håndbrekket i servicemodus. Det må nok leses ut feilkoder på systemet og muligens få nullstilt det. philliez reagerte på dette 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
philliez Skrevet November 8, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 8, 2021 Takk for svar ! Trur nemlig ikke det elektroniske calipere, og dermed kanskje ikke en sensor feil? Eller tar jeg feil? Når jeg stopper bilen, høres det ut som motoren til brekkvaieren prøver å finne brekkvaieren for det "klikker" et par ganger. Hvis dette ga noe mening Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 13, 2021 Rapporter Share Skrevet November 13, 2021 Du har sannsynligvis en motor som strammer håndbrekkwiren på begge caliperene. Må nok leses ut feilkoder på systemet ellers blir det bare synsing. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
philliez Skrevet November 15, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2021 Da skal jeg sjekke det ! Takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg