losc Skrevet September 9, 2021 Rapporter Share Skrevet September 9, 2021 Hei Jeg eier en Caddy, diesel, 4motion, 2017mod. og jeg skal montere en LED-lysrampe som ekstralys. Tenkte å bruke kabeln/signalet til fjernlyset som "trigger" for releet som kobler inn ekstralyset. Dessverre finner jeg ikke fargekoden til fjernlysledningen for VW Caddy. Er det noen som kjenner fargekoden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 9, 2021 Rapporter Share Skrevet September 9, 2021 Led hovedlys? Isåfall har du ingen «fjernlysledning» inn på lampa, da det sitter en egen styreenhet i lampa og fjernlyset trigges via Can-bus signal. Da bør du bruke en såkaldt «Can-bus adapter» som kobles til Can nettet og henter en fjernlys trigger som du igjen kan koble til et relé. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
losc Skrevet September 10, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2021 Det er ikke LED hovedlys, men H4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekstralys AS Skrevet September 16, 2021 Rapporter Share Skrevet September 16, 2021 Om bilen har H4 (halogen) så vil du kunne finne 12v styrestrøm signal på (+) ledningen som hører til fjernlyset. Ettersom du ikke finner fargekoden så ville jeg ha brukt et multimeter og målt spenningen når du aktiverer fjernlys. Da vil du kunne finne ut hvor du skal hente signalet. Bare og spørre om du lurer på noe mer! Siter Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! https://www.ekstralys.no --- Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg