Jump to content

Lys problem

Rate this topic

Recommended Posts

Har ein 2012 D max som har gått 160000km, uten forvarsel forsvinner bak lys, kjøre lys og mindre lys til tall på gir, lys rundt ac brytere men instrumentpanelet får svært høy lys styrke.

Byttet ett rele men varte 2-3 måneder før det begynnte på ny, relet er i orden bytter mellom to stk som  nødløsning men hadde vert fint å fått ett svar på hva som egentlig er greia

Noen som har en ide? 

Blir det som normalt hvis du vrir lysbryter over på kjørelys? 
Mistenker at det kan være noe feil ved automatisk kjørelys

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Vist eg vrir over på kjørelys så kommer bare kjørelys på, bak, parklys og små lys inne virker ikkje og instrumentpanelet har fremdeles høy lys intensitet. Enten så går det over av seg selv eller så må eg bytte til det andre relet

Altså tenner ikke parklyskretsene. 
Litt spesielt at det hjelper å bare bytte mellom de to reléene du nevner, får meg til å tro at det kan være dårlig kontakt her. 

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By CRL
      Hei, jeg har en volkswagen touran 2006 manual. Jeg har problemer med at når jeg har parkert bilen å slukket den, kommer langlys/fjernlys på. Jeg låser bilen å den lyser forsatt. Lysene går av og på. Jeg har cruise kontroll på bilen men den fungerer ikke. Noen som vet hva det kan være? Eller hvor jeg ska begynne å feil søke? Takk for svar :-D
    • By tombre
      Hei dere.  Samboer har en forester 2009 der varsellampe for høyderegulering av hovedlys har begynt å lyse.  Noen ganger blir varsellampe borte, altså kommer og går, mem som oftest lyser den.  Er det automatisk høyderegulator på hver frontlykt?   Mistenker dårlig kontakt i og med at den ikke lyser hele tiden.  Ikke lett å vite hvilken side feil er på.  Er dette noe et verksted kan finne ut av ved diagnose?   Noen som har innspill?  
    • By Ruben2000
      Hei, jeg kjøpte bilen med en feil nemlig (Day time running light not working), så kjørelyset på venstre side er gåen. etter mye googling har jeg skjønt at jeg må bytte hele lykta? Kan dette stemme, å hvis det stemmer hva koster det sånn ca. ? Er det mye billigere å gjøre det selv, eller er det masse koding involvert i det hele?
      Litt om bilen:
      Det er en Audi A6, 4F(Sedan), 2.4 l bensin, 2005 modell. Den har Xenon lys 
    • By Heyder
      Heisann, holder på å skal få min A4 B7 Avant 2007 modell eu godkjent men den verste 2'er feilen jeg fikk er feil med høydenivåreguleringen av nærlysene. I forkant av eu kontrollen fant jeg kabelbrudd på alle 3 kablene som går til sensoren på førersiden fremme. Fikk ordnet dette og skøytet ordentlig men det funker likevel ikke, sensor er ny. Lurer da på hva som skal til for å eventuelt fikse dette? Om noen andre har vært borti dette og vet hvordan det kan fikses? Ville helst spare meg for et verkstedbesøk.
      På forhånd takk.
    • By RalphieMcT
      Hei,
      Hadde min 1990 Audi 100 på eu-kontroll i dag og fikk 2er feil på at tåkelys fremme og bak ikke virker sammen med nærlys. Kun når lysbryteren står i park-stillet.
      Slik har det alltid oppført seg og jeg har aldri fått mangel på dette før. Det er jo rett og slett praktisk da det er vanskeligere å skru på en ulovlig lyskombinasjon.
      Men, mekanikeren mente at tåkelys bak skal kunne fungere når man kjører med nærlys.
      Det er nok en smal sak å koble dette til å fungere slik de vil, men jeg er ikke enig i at det skal være nødvendig.
      Noen som kjenner reglene og kan gi innspill?
  • Populære emner nylig

• Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy