Jump to content

Hva er galt??

Rate this topic


Recommended Posts

Nå trenger jeg sårt hjelp.jeg har en Lancer 07 1,6 bensin.stasjonsvogn. 

Jeg har byttet bremseskiver,klosser,calipere,hjul lagere foran på begge sider.samtidig har jeg byttet spindel,stab stag,endeledd på høyre side foran pga vibrering.dette var det verkstedet som sa jeg måtte gjøre.men det fortsetter bare å vibrere når jeg kjører.fra 0-40kmt gynger bilen litt,vibrerer så litt opp til 70-80kmt og deretter vibrerer det sinnsykt.dette gjorde det forrige uke åsså så jeg fikk et tips om at det kunne være dekket på høyre side.(det er der det vibrerer)så jeg satt på vinterdekka foran for å sjekke og da ble det borte.kjørte hele forrige uke og i helgen uten problemer.men da jeg skulle kjøre til jobb igår begynnte denne jævla vibreringen igjen.jeg har som sagt vært innom verksted,3 forskjellige, men de sier bare bytt ditt,bytt datt.at dem ikke ser eller finner noe konkret.hva i all verden kan dette være.håoer noen jan hjelpe meg før jeg flyr pp veggen snart

Rune

Link to comment
Share on other sites

Om kast/skjevheter i dekk/felger er utelukket, så bør du sjekke om bremsene henger, gjerne utenkelig når alt er nytt, men er fort å sjekke om bremseskiver er unormalt varme. Dersom også dette er i orden så mistenker jeg at vibrasjon kommer fra defekt drivknute, da gjerne indre knute. Har en gang opplevd vibrering som kommer og går, løsningen ble da ny indre drivknute.

Bilforumet.no
Administrator


---> FORUMREGLENE <---

 

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By KungTouran
      Hei. Bilen rister/vibrerer. Helt sikker på at det kommer fra høyre side bak. Merker heller ingenting i rattet. Bilen er firehjullskontrolert, og kjører på "nye" sommerdekk/felg. Risting på samme måte med de gamle så tviler på at det er noe problem med dekkene/felgene. Hva tror dere det kan være? Høyre bakdekk står ikke likt i hjulabua som de andre. Kan legge ved bilde av forskjellen på bakdekkene. Håper det var dårlig hjulstilling. Men den ble sendt på firehjulsskontroll, gjort en dårlig jobb kanskje?


    • By Fenrisbilen
      Hei.
       
      Etter å ha hatt samboerens Volvo V50 stv, 06-modell inne for service (gått 194000 km) og deretter reparasjon, har bilen fått en sterk vibrering i både bil og ratt ved nedbremsing. Det kommer også en sterk varme ut (mye sterkere enn normalt) ved forhjulene som tyder på at det blir godt og varmt der.
       
      Servicen er original Volvo 2.0, 6 år+ service. 
      Reparasjonen besto av bytte regreim og vannpumpe, samt svetting av olje fra toppdekselpakning.
       
      Første tanke som slo meg var at det var kast i skivene. Hvis bremsene legger seg på skulle dette vært oppdaget på service. Bilia tok derfor en ekstra kikk på bilen, men fant ikke noe problemer som tilsa dette.
      Ett bilkyndig familiemedlem har også tatt en titt, og så heller ikke noe problemer med at bremsene ikke slipper etter bremsing. 
      Skiver og klosser ble byttet for ett år siden og er ikke chinavare. 
       
      Noe som jeg også har lagt merke til etter reparasjonen er at cruise controlen slår seg av jevnt og trutt helt av seg selv. Jeg tenkte dithen at bremsene kunne ligge på slik at bilen trodde at jeg faktisk bremset. Det står fortsatt "cruise" i infovinduet, men "on" er borte. 
       
      Cruise controlen vil bremse ned farten på bilen ved for eksempel nedoverbakke og vil vel derfor ha en viss mulighet for kontroll på bremsene. 
       
      Da kommer jeg til selve spørsmålet. 
       
      Kan cruise controlen ha begynt å tulle slik at det er den som er grunnen til vibreringen i bilen når det bremses, cruise controlen skrur seg av og at skiver og felger blir glovarme? 
    • By PiBee
      Har "nesten" kjøpt meg en Audi A4 1.8 Automat. Den lager en "ulelyd" når man slipper gassen og "bremser på gira". Lyden blir kraftigere om man har kjørt den med litt hastighet først. men er i hovedsak fra 50km/t og nedover til tomgang, men demper seg kraftig om man gir på. Er dette noe man enkelt kan gjøre noe med? eller synger girkassa på siste giret?????
      Den har en litt tung overgang fra 2-3 gir innimellom også.
       
      Siste tingen er at den starter å vibrere/dirre i rattet/bilen når man nærmer seg 90-100km/t. Er dette bare hjul som trenger avbalansering eller noe mer?
       
      Er ikke ekstremt bilkyndig, så takker for seriøse svar:)
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.